آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

اولین روز در کلاس

اولین روز در کلاس

فرصت دومی برای ایجاد اولین برداشت خوب وجود ندارد! برخورد اول با دیگران در هر کاری حائز اهمیت است، به ویژه با دانش آموزان جدید. یک ضرب المثل قدیمی می‌گوید: " تا کریسمس فرا نرسیده لبخند نزن. " همیشه آسان تر است به مرور از خود ملایمت نشان دهید تا این که پس از آگاه شدن کلاس از انعطاف پذیری شما، رفتاری خشک در پیش بگیرید!

 

 

 

1- فراموش نکنید که خودتان را معرفی کنید؛ و در صورت لزوم نام خود را روی تخته سیاه بنویسید.

 

 

 

2- انتظار خود از دانش آموزان را به صراحت برایشان بیان کنید؛ مشخص کنید که در کلاس درس چه کارهایی را می‌توانند انجام دهند و چه کارهایی را نمی توانند. چند قانون رفتاری ساده وضع کنید و در مورد آنها جدی باشید. می‌توانید از خود دانش آموزان دعوت کنید پیشنهادات خود را در مورد وضع مقررات بیشتر ارائه دهند.

 

 

 

3- هر چه سریع تر نام دانش آموزان خود را یاد بگیرید؛ دستوری که به طور مستقیم صادر شود، بسیار مؤثرتر واقع می‌شود. کار شما نیز موقعی مؤثرتر واقع می‌شود که هرگز فراموش نکنید کلاس شما از تک تک افراد تشکیل شده است، و شما آنها را به عنوان افراد متفاوت می‌شناسید.

 

 

 

4- کمک کنید دانش آموزان نام یکدیگر را یاد بگیرند؛ البته اگر تا کنون یاد نگرفته اند. یک راه این است که آنها را دور هم جمع کنید و از هر کدام بخواهید که بگوید " اسم من ( مثلاً ) "حسن" است، و اینها دوستان من علی، محسن، و ... هستند، و ببینید چه کسی می‌تواند اسامی بیشتری را به خاطر آورد. این کار به شما نیز در یادگیری نام آنها کمک می‌کند!

 

 

 

5- کمک کنید دانش آموزان با همدیگر آشنا شوند؛ ( که این عمل باعث می‌شود شما نیز با آنها آشنا شوید). برای مثال، عبارتی چون " اسم من فرشید است، بهترین چیزی که در دنیا دوست دارم پیتزا است، منفورترین حیوان خانگی برای من عنکبوت است " را بین دانش آموزان کلاس به گردش درآورید.

 

 

 

6- دانش آموزان را کاملاً آگاه کنید که در چند هفته آینده به چه کاری مشغول خواهند بود و چرا. آنها را متوجه کنید که چگونه نحوه تدریس شما با رئوس مطالب درسی، برنامه های آموزشی سراسری و غیره مطابقت خواهد داشت.

 

 

 

7- مطمئن شوید آنها روش ارزشیابی شما را می‌دانند. به چه درس هایی نمره بیشتری تعلق خواهد گرفت و چه درس هایی مروری از دروس گذشته است؟ تأکید کنید که ضرورت دارد تکالیف خود را انجام دهند و مسئولیت پیشرفت کار خود را به عهده گیرند، به خصوص در جایی که ارزشیابی مستمر وجود دارد.

 

 

 

8- در چند فصل اول کتاب توانایی شاگردان را در آن درس آزمایش کنید و نتیجه را در برنامه ریزی های خود مبنای کار قرار دهید. این کار را یا در قالب امتحان انجام دهید و یا این که از آنها بخواهید مطلبی بنویسند که برای آنها حالتی خصوصی داشته باشد و به شما کمک کند نسبت به آنها شناخت بیشتری پیدا کنید.

 

 

 

9- برای آنها توضیح دهید چه منابعی برای استفاده دانش آموزان وجود دارد؛ که می‌توانند مستقیماً به آن دسترسی داشته باشند، و چه منابعی از طریق آموزگار قابل دسترسی است و یا این که در کتابخانه یا مخزن کتاب موجود می‌باشد. شاگردان را تشویق کنید نسبت به اموال کلاس مثل خط کش، پاک کن، و غیره احساس مسؤولیت کنند تا در طول سال با کمبود مواجه نشوند.

 

 

 

10- اگر در چند هفته اول هر یک از قوانین رفتاری شما زیر پا گذاشته شد، از خود واکنش قاطعانه نشان دهید. به کلاس ثابت کنید متوجه تمام اتفاقاتی هستید که در کلاس رخ می‌دهد و مایل نیستید هیچ چیزی را نادیده بگیرید. نام دانش آموزی را که کار ناشایستی انجام داده است به زبان آورید، اما شخصیت فردی هر یک از آنان را مد نظر بگیرید و مواظب باشید آنچه می‌گویید تأثیر خیلی شدیدی روی آنها نگذارد. شاید لازم باشد با دانش آموزانی که اعتماد به نفس ندارند و عصبی هستند، رفتاری محتاطانه داشته باشید. وارد جر و بحث‌ها و مشاجرات نشوید ؛ وقتی با شاگردان بیشتر آشنا شدید می‌توانید از خود انعطاف بیشتری نشان دهید.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد