آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

رسیدگی به امور مربوط به حیاط - سرویس - زنگ تفریح

رسیدگی به امور مربوط به حیاط - سرویس - زنگ تفریح

شاید قبلاً به صورت اعتراض آمیزی گفته باشید، " اوه نه، همه این کارها را هم باید ما انجام بدهیم؟ " متأسفانه، آموزگاری فقط درس دادن نیست. ما باید در اوقاتی که درس نمی دهیم نیز کمک کنیم تا امور مدرسه اداره شود. نکات زیر می‌توانند به شما یاری دهند تا این امور را با خونسردی انجام دهید!

 

 

 

1- یک سوت تهیه کنید! از این که کمی قدیمی مأبانه است نگران نباشید. یک سوت می‌تواند در شرایط پر سر و صدا، توجه دیگران را به شما جلب کند؛ به شرطی که زیادی در آن ندمید و با مقررات مدرسه یا آموزشگاه آشنایی کامل داشته باشید.

 

 

 

2- حتماً به مقررات آگاهی داشته باشید. بدانید چه چیزی مجاز و چه چیزی ممنوع است. سعی کنید راهنمایی های لازم را از یکی از همکاران با سابقه دریافت کنید.

 

 

 

3- دیده و شنیده شوید! اگر احتیاج دارید سری به دستشویی یا زمین بازی مدرسه بزنید، حضور خود را با صدای بلند اعلام کنید. با این کار کمتر با صحنه های غیر منتظره روبرو خواهید شد!

 

 

 

4- در روزهای سرد لباس های گرم بپوشید و برای باران آمادگی داشته باشید! چنانچه لباس مناسب به تن نداشته باشید، انجام چنین اموری دشوارتر از هر موقع دیگر می‌شود. اگر به یک نوشیدنی داغ دسترسی داشته باشید دیگر واقعاً عالی است!

 

 

 

5- سعی کنید به کمک یکی از همکاران به این امور رسیدگی کنید. اگر رسیدگی به این امور تبدیل به یک کار شاق شود، می‌توانید یا دو نفری به آنها رسیدگی کنید و یا این که در فواصل کوتاه همدیگر را پوشش دهید تا بدین ترتیب هر کدام استراحت مختصری داشته باشید. یک نوبت انجام وظیفه بیست دقیقه ای در حیاط، خیلی طولانی تر از دو نوبت ده دقیقه ای به نظر می‌رسد. در صورت امکان، قبل از این که نوبت به شما برسد، ببینید همکار شما چگونه از عهده این امور بر می‌آید تا وقتی که نوبت شما رسید، بدانید چه انتظاری از شما می‌رود.

 

 

 

6- زمینه را آماده کنید. علی الخصوص اگر قرار است درست پس از چنین فعالیتی به تدریس بپردازید، حتماً از آمادگی قبلی برخوردار باشید. این عمل می‌تواند به شما اطمینان بدهد تا در هنگام شروع درس جدید آشفته و عصبی نباشید. به دانش آموزان تکلیفی بدهید که واقعاً سرگرمشان کند تا شما بتوانید نفسی تازه کنید!

 

 

 

7- برای پیشامدهای غیر منتظره برنامه های احتیاطی در نظر داشته باشید. مقررات مدرسه یا آموزشگاه را در زمینه حوادث جزیی مطالعه کنید. شاید بد نباشد به خاطر دانش آموزان خردسال، همیشه ذخیره ای از تنظیف های ضد عفونی کننده و چسب زخم داشته باشید.

 

 

 

8- چشمان خود را باز نگه دارید! امکان ندارد در هر آن بتوانید همه جا را تحت نظر داشته باشید، اما غالباً می‌توانید قبل از وقوع حادثه، با مداخله به موقع از بروز آن جلوگیری کنید. اگر طالب آرامش هستید، باید آماده و هشیار باشید!

 

 

 

9- در صورت بروز درگیری، قبل از مداخله همه چیز را در نظر بگیرید. در مواردی که ایمنی یک دانش آموز یا همکار در خطر است، با توسل به زور نسبتاً منطقی می‌توانید دانش آموزان را مهار کنید، اما شاید تعریف چنین شرایطی کار آسانی نباشد. تحت هیچ شرایطی نباید یک دانش آموز را کتک زد.

 

 

 

10- از این گونه امور به عنوان فرصتی برای ایجاد رابطه مطلوب بیرون از کلاس با دانش آموزان استفاده کنید. البته مواظب باشید چنین به نظر نرسد که نسبت به بعضی‌ها تبعیض قائل می‌شوید و یا به برخی از دانش آموزان توجه ویژه ای ابراز می‌کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد