آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

مشاور راهنمای مؤثر بودن برای کلاس

مشاور راهنمای مؤثر بودن برای کلاس

از میان تمام جنبه های کاری یک آموزگار مدرسه راهنمایی ، این می‌تواند بیش ترین ارزش را دارا باشد. شما می‌توانید هر دانش آموز را به عنوان یک فرد مستقل بشناسید، و آنها ممکن است با شما در سطحی بسیار انسانی تر از آموزگاران دروس خود رابطه برقرار کنند. مدارس ، در میزان تأکیدی که بر نقش معنوی مشاور راهنمای کلاس می‌گذارند ، با هم تفاوت دارند ؛ اما در اغلب موارد از شما انتظار خواهد رفت که به خوبی با کلاس خود آشنا شوید و پیشرفت آنها را در هر سطحی دنبال کنید.

 

 

1- با دانش آموزان خود به عنوان افراد مستقل آشنا شوید. هر چه سریع تر نام آنها را یاد بگیرید. هر روز با بعضی از دانش آموزان در مورد برخی از مسایل زندگی خود در مدرسه یا خانه صحبت کنید. سعی نکنید همیشه با قابل دسترس ترین دانش آموزان کلاس صحبت کنید. بکوشید تا تمام کلاس را در فعالیت‌ها درگیر سازید.

 

 

 

2- از شرح حال دانش آموزان کلاس خود مجموعه ای به وجود آورید. این کار را خود دانش آموزان می‌توانند انجا بدهند ؛ که می‌تواند برای مثال ، شامل سرگرمی‌ها ، خوراکی های مورد علاقه ، محبوب ترین موسیقی ، موفقیت های ورزشی و غیره باشد. سعی کنید راهی بیابید تا پی ببرید نسبت به چه چیزی حساسیت دارند.

 

 

 

3- برای آنها نه تنها یک آموزگار بلکه یک حامی باشید. دانش آموزان کلاس را متوجه کنید که همواره پشتیبان آنها هستید. این بدان معنا است که شما نیز به نوبه خود از آنها انتظار دارید هنگامی که به کمک نیاز دارند به شما مراجعه کنند. این آمادگی را داشته باشید که اگر آنها لازم بدانند بعضی از مسایل شخصی یا خانوادگی خود را که احتمال دارد در زندگی آنها تأثیر گذار باشد برای یک نفر بیان کنند، شما همان فرد مورد نظر آنها باشید.

 

 

 

4- رفتار اجتماعی نیکو را تحسین کنید. هر چند ، چنین رفتاری هر آموزگار و دانش آموزی را تحت تأثیر قرار می‌دهد ، اما اغلب مواقع این مشاور راهنما است که بر اطوارها و رفتارهای کلی نظارت دارد. در آنها " روحیه تیمی " ایجاد کنید و این احساس را در آنها القا نمایید که " ما دارای بهترین کلاس هستیم".

 

 

 

5- قابل دسترس باشید. زمانی را برای صحبت کردن با کلاس در نظر بگیرید. مدام مشغول امور اداری یا آماده شدن برای کلاس بعدی نباشید.

 

 

 

6- برای آنها میانجی گری کنید ! وقتی دانش آموزان کلاس شما با همکارانتان مشکل پیدا می‌کنند ، پیشنهاد شما برای کمک به آنها " ناهمواری‌ها را هموار می‌کند". اغلب مواقع شما قادر خواهید بود مشکلاتی را که بعضی از دانش آموزان با آنها مواجه هستند و همکارانتان نسبت به آنها آگاهی ندارند برای آنها بیان کنید.

 

 

 

7- در اوقات خلوت کلاس برای دانش آموزان تکالیف مختصری که موجب همکاری دانش آموزان در ترکیب های متفاوت می‌شود ، در نظر بگیرید. این عمل از تقسیم شدن کلاس به گروه هایی که همیشه با هم کار می‌کنند ، جلوگیری می‌نماید.

 

 

 

8- در صورت امکان در کلاس های خود ایجاد غرور کنید. تهیه " و یا تشویق دانش آموزان به تهیه" پوستر و گیاهان گلدانی می‌تواند در کلاس غرور خاصی ایجاد کند.

 

 

 

9- به جزییات توجه داشته باشید. بعضی از دانی آموزان خوششان می‌آید که شما تاریخ تولد آنها را بدانید و یا به کمک های آنها به مدرسه و یا کار درخشان یا موفقیت های ورزشی آنها اشاره کنید.

 

 

 

10- تفاوت میان افراد را شناسایی کنید. شما می‌توانید با دانش آموزان رفتار برابری داشته باشید بدون این که برخوردتان با آنها یکسان باشد. سعی کنید هر دانش آموزی از زمان و توجه یکسانی برخوردار شود ، اما به دانش آموزان آرام ، صرف بی آزار بودنشان ، کم اعتنایی نکنید.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد