آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

چگونه Page Rank سایت خودمان را در موتورهای جستجو حفظ کنیم؟

چگونه Page Rank سایت خودمان را در موتورهای جستجو حفظ کنیم؟

مقالات زیادی در زمینه روشهای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستو نوشته شده است. اما شاید بد نباشد که اینبار نگاهی داشته باشیم به روشهائی که از کاهش رتبه سایت ما در موتورهای جستجو و بخصوص گوگل جلوگیری می‌کند.

همانطور که می‌دانید، سیستم رتبه بندی گوگل در دوره‌های زمانی خاصی مجددا سایتهای موجود را رتبه‌بندی می‌کند و سایتهای زیادی در این میان با کاهش رتبه مواجه می‌شوند. در این مقاله سعی خواهم کرد که بر روی روشهای جلوگیری از این کاهش رتبه صخبت کنم.
1- تنوع در لینک ورودی: یکی از بهترین مکانهائی که مشتریان می‌توانند سایت شما را پیدا کنند موتورهای حستحو هستند. اما شما نباید فقط به این بسنده کنید. شما بایستی سعی نمائید اینک سایتتان را در سایتهای دیگران منتشر کنید. فراموش نکیند که یکی از پارامترهائی که در تعیین رتبه سایت شما موثر است، میزان لینکهائی است که سایتهای دیگر به سایت شما داده‌اند. با معرفی سایت شما در دیگر سایتها علاوه بر اینکه بازدیدکنندگان جدیدی از آن سایتها به سراغ سایت شما خواهند آمد، رتبه شما در موتورهای جستجو نیز بهبود خواهد یافت.
2- ارائه محتوای با ارزش : یکی از بهترین روشهای بازاریابی ( حتی بصورت سنتی آن) استفاده از تکنیک توصیه دوستان (Word of mouth) است. اگر شما در سایتتان به ارائه سرویسهای رایگان بپردازید، بازدیدکنندگان شما، توصیه سایت شما را به دوستانشان خواهدن کرد. اینکار باعث افزایش کیلک بر روی سایت شما خواهد شد. بسیاری از افراد سایت شما را برای سرویسی که ارائه کرده است در سایتهای مختلف معرفی خواهدن کرد. خوب این یعنی کمک به افزایش رتبه سایتتان
3- نام دامنه مناسب : تا حد امکان سعی کنید از نام دامنه کوتاه استفاده نمائید. بسیاری از افراد در معرفی حضوری یک وب سایت ، نامهای کوتاه‌تر را به سادگی معرفی می‌کنند و شنوندگان هم آسانتر نامهای کوتاه را به خاطر می‌سپارند.
4- استفاده از تبلیغات معمولی : سعی کنید نام سایت خودتان را بر روی پیراهن یا خودکار یا اجناس تبلیغاتی دیگر منتشر کنید. به این ترتیب بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود اضافه خواهید نمود. این توصیه شاید بطور مستقیم باعث افزایش یا نگهداری رتبه سایت شما نشود اما بطور غیر مستقیم در معرفی سایت شما به موتورهای جستجو موثر خواهد بود.
5- استفاده از محصولات با قابلیت توزیع : ارائه کتابهای الکترونیکی یا مقالات مفید یا حتی ارائه محصولات نرم‌افزاری رایگان در سایت شما ، کمک زیادی به افزایش بازدیکنندگان و همچنین معرفی سایت شما در دیگر سایتها و در نتیجه افزایش رتبه شما خواهد داشت.
6- بررسی وضعیت لینکهای سایت : همیشه در معرفی سایتهای دیگران در سایتتان مراقب باشید. بسیاری از این نوع سایتها بعد از مدتی لینکشان را عوش می‌کنند یا اینکه بدلیل مشکلات فنی درست کار نمی‌کنند. سعی کنید مجموعه لینکهای سایت خودتان را مرتب بررسی نمائید و لینکها نادرست را حذف یا تصحیح نمائید. تعداد بیشتر لینکهای بدن استفاده در یک سایت باعث کاهش بیشر رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد‌شد.
7- استفاده از کلمات کلیدی : هیچگاه از استفاده صحیح از کلمات کلید غافل نشوید. مرتب کلمات کلید سایت خود را بررسی کرده و در صورت نیاز کلمات آنرا تصحیح نمائید. به خاطر داشته باشید که این تغییرات بصورت افزایش باشد. تغییر یکباره کل کلمات کلید سایت می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته‌باشد.
8- استفاده از سایتهای با رتبه بالا: نکته دیگر اینکه سعی کنید از سایتهائی که رتبه بالائی دارند برای اضافه کردن لینک استفاده کنید. فرستادن اخبار مربوط به سایت شما بهمراه لینک سایت به سایتهای خبری با رتبه بالا، یا حتی ارائه مقالات سایتتان در سایتهای با رتبه بالا می‌تواند تاثیر مناسبی در افزایش یا نکهداری رتبه سایت شماداشته باشد.
9- استفاده از گروههای خبری: فراموش نکنید که همه مطالب گروههای خبری در موتورهای جستجو ثبت می‌شوند. شرکت در مباحث این گروهها کمک زیادی به معرفی سایت شما به موتورهای جستجو خواهد کرد. در ضمن بخاطر داشته باشید که این مطالب برای مدتهای زیادی در این گروها باقی خواهند ماند.
10- وبلاگ نویسی : هنوز مطالبی که در وبلاگ سایتها نوشته می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار هستند. علاوه بر اینکه این مطالب می‌تواند در ایجاد ارتباط بهتر با مشتری موثر باشد، تاثیر مثبتی در افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو خواهد داشت. سعی کنید از اسامی مناسب برای وبلاگ سایت و همچنین شاخه‌ای که این وبلاک درآن قرار دارد استفاده نمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد