آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

تقویت حافظه

تقویت حافظه

در این مرحله از برنامه ده مرحله ای تقویت حافظه ، ما اساسی ترین و مهم‌ترین مواد تقویت مغز، یعنی ویتامینها و املاح معدنی را به شما معرفی خواهیم کرد.

تقویت حافظه

در این مرحله از برنامه ده مرحله ای تقویت حافظه ، ما اساسی ترین و مهم‌ترین مواد تقویت مغز، یعنی ویتامینها و املاح معدنی را به شما معرفی خواهیم کرد.

مواد جایگزین مطلوب

یک برنامه غذایی کامل که قادر به تقویت اعمال مغزی و سلامتی کلی است، در مرحله اول ارائه شد.اما بهترین برنامه‌های غذایی در صورتی نتیجه بخش خواهند بودکه با قاطعیت و پشتکار دنبال شوند.

بیش از 70 درصد مواد غذایی مورد مصرف مواد غیر طبیعی است . همان‌طور که در مرحله اول نیز توضیح داده شده است ، غذاهای به عمل آمده فاقد فیبر(الیاف) هستند .چربیها و روغن تأمین‌کنندة سلامتی بدن در این گونه غذاها با حرارت و یا اضافه کردن مواد شیمیایی صدمه دیده‌اند و موجب تشکیل رادیکالهای آزاد و اسید‌های چربی مضر شده‌اند ، و در نتیجه میزان ویتامین و املاح معدنی غذاهای به عمل آمده به حداقل ممکن کاهش می‌یابد. حتی اگر شما از معدود کسانی باشید که از رژیم غذایی درستی پیروی می‌کنند، من به شدت به این نکته اعتقاد دارم که شما نمی‌توانید تمامی مواد مغزی مورد نیاز خود را با تبعیت از برنامه غذایی خاصی به تنهایی به دست آورید. محتویات تغذیه کننده غذاهای گیاهی به شدت وابسته به چگونگی خاکی است که محصولات در آن به عمل آمده‌اند . خاکِ پاره‌ای از قسمتهای کره زمین فاقد مواد معدنی لازم است و محصولات به دست آمده از این‌گونه خاک معمولاً فاقد مواد مورد نیاز بدن است .محصولات کشاورزی هر چه بیشتر در انبارها نگهداری شوند، زوال ارزش غذایی آنها بیشتر خواهد بود . می‌دانید که دسته‌ای از میوه‌ها و سبزیها _ مثلاً سیب ، سیب زمینی و سایر سبزیهای ریشه‌ای _ می‌توانند ماههای متوالی ذخیره شوند. مواد مغذی غذاهای یخزده در داخل آنها متمرکز می‌شود، اما اینکه آیا این مواد به تدریج نابود می‌شوند و یا برجا می‌مانند ، کاملاً بستگی به چگونگی حمل و نقل و ذخیرة آنها دارد.

هر زمان غذای منجمدی که حتی میزان ناچیزی از آن غیر منجمد شده است، از نو در فریزر قرار داده شود، مقدار دیگری از ارزش غذایی خود را از دست می‌دهد .

ویتامین ب 1 و ب2 و آهن قوی‌ترین تأثیرات را در فعالیتهای ذهنی بازی می‌کنند . ویتامین سی و میزان روی نیز از عوامل تعیین کننده مؤثر در اعمال مغزی محسوب می‌شوند.

اگر مایل به کاهش سرعت روند سالخوردگی هستید، بیایید یک یک این مواد را مورد مطالعه قرار داده ،نقش آنها را در فعالیتهای مغزی بررسی کنیم .

ویتامینهای ب_کمپلکس

ویتامینهای ب_کمپلکس از جمله مهم‌ترین مواد مغذی در جهت تقویت فعالیتهای ذهنی مطلوب می‌باشند.

گروههای مختلف ویتامین ب ، در اعمال ذهنی به گونه‌ای مستقل دخیل هستند. استفاده از این نوع مواد تکمیلی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا اغلب افراد در حد متوسطی دچار این کاستی هستند . بهتر است از انواع ویتامینهای ب در کنار یکدیگر استفاده کنید.

کولین

این ماده در تشکیل غشای سلولی و ناقلان عصبی و در نتیجه در یادگیری و تقویت حافظه بسیار مؤثر است . کولین به ویژه برای تقویت مغز بسیار اهمیت دارد.

میزان مصرف : 435 میلی گرم از این ماده در هر روز برای افراد عادی ، 450 میلی گرم برای زنهای باردار و 550 میلی گرم برای مادران شیرده توصیه می‌شود.

اسید فولیک

مواد جایگزین اسید فولیک برای زنها و مردها در هر سنی ضروری است. کمبود اسید فولیک با تحریک پذیری ، پارانویا، و زوال حافظه در رابطه است .

میزان مصرف: 400 میکروگرم مصرف روزانه اسید فولیک . فولیت ، اسید فولیکی که در مواد غذایی یافت می شود، به سختی جذب بدن می‌شود. بنابراین استفاده از این ویتامینها ضروری است .

ویتامین ب 1 (تیامین)

حضور ویتامین ب 1 برای تولید سه آنزیم مهمی که وظیفه تبدیل گلوکز را به انرژی در مغز به عهده دارند ، ضروری است . این ماده همچنین به انجام پاره‌ای از اعمال مهم ناقلان عصبی استیل کولین می‌پردازد. کمبود شدید تیامین باعث بروز اختلالی به نام بری بری می شود که یکی از مشخصات آن به هم ریختگی ذهنی است .بنابراین، این ویتامین باعث رشد اعمال ذهنی می شود.

میزان مصرف: روزانه 50 میلی گرم ویتامین ب3 (نیاسین)

ویتامین ب 3 برای تولید انرژی ضروری است و مصرف درمانی مهم آن در جهت کاهش کلسترول است . در مغز ، نیاسین هم در غشای سلولهای عصبی و هم داخل سلولهای مغزی قرار دارد؛ جایی‌که در سوخت و ساز بدن و تأمین اکسیژن نقش به‌سزایی دارد.

کمبود ویتامین ب3 موجب زوال حافظه کوتاه مدت ، احساس خستگی، افسردگی و اختلال مشاعر می‌شود. ویتامین ب 3 در اختلالات ذهنی از جمله بیماری شیزوفرنی کاربرد درمانی داشته است .

میزان مصرف : روزانه 100 میلی گرم ویتامین ب3 .

ویتامین ب5 (اسید پانتوتنیک )

ویتامین ب5 نیز برای تولید انرژی ضروری است و همچنین یکی از ترکیبات هورمونهای آدرنال و سلولهای قرمز خون است. مهم‌ترین نقش ویتامین ب5 در ترکیب ناقلان استیل کولینی به چشم می‌خورد که در چگونگی حافظه و یادگیری بسیار مؤثرند .

میزان مصرف: روزانه 50 میلی گرم .

ویتامین ب 6 (پایریدوکسین)

ویتامین ب 6 ،که با نام پایروکسین نیز شناخته شده است , جهت تولید دسته‌ای از انتقال دهندگان مغزی_ سروتونین و یا دوپامین ضروری است . ثابت شده است که این ویتامین موجب تقویت حافظه و اعمال ذهنی در افراد سالخورده می‌شود و کمبود این ویتامین در امتیازات ناچیزی که موضوع مورد آزمایش در زمینه اعمال ذهنی کسب می‌کند، به نمایش در می‌آید کمبود ویتامین ب 6 در افراد سالخورده شایع است .

میزان مصرف : روزانه 75 میلی گرم ویتامین ب 12 (کوبالامین)

ویتامین ب 12 یا کوبالامین، مهم‌ترین نوع از این دسته ویتامینهاست که در فعالیتهای ذهنی به گونه‌ای عمیق و گسترده مؤثر واقع می‌شود .

ما حتی اگر میزان کافی از این ویتامین را از طریق خوردن گوشت قرمز، ماهی ، تخم مرغ و پنیر به دست آوریم ، ازدیاد سن معمولاً میزان جذب این ویتامین را کاهش می‌دهد . این امر به دلیل کمبود تولید اسیدهای معده و همچنین ماده‌ای به نام فاکتور ماده درونی در سالخوردگی است که هر دو برای جذب ویتامین ب12 ضروری هستند .

کمبود بیش از اندازه این ویتامین به نوعی از کم خونی بسیار شدید منجر می‌شود که به اعصاب آسیب می‌رساند.کمبود ویتامین ب 12 با تزریق 1000 میکروگرم از این ویتامین قابل درمان است.

مقدار مصرف : من در ابتدا ، تزریق 1000 میکروگرم ویتامین ب12 را دوباردر هفته به مدت یک ماه تجویز می‌کنم تا ذخیره معقول در کبد فراهم آید. پس از آن ، تزریقات را دوبار در ماه تقلیل می‌دهم . من به همه بیماران خود توصیه می‌کنم _حتی آنهایی که علائمی را در خود نمی‌یابند_ این تزریقات را در حول و حوش شصت سالگی شروع کنند. ویتامین ب 12 نه تنها حافظه را تقویت می‌کند ، بلکه در بهینه سازی خلق و خو نیز مؤثر است. آن دسته از افرادی که از تزریق اجتناب می کنند، 1000 میکروگرم ب 12 به شکل زیر زبانی توصیه می‌شود . در هر حال ، در موارد جدی زوال حافظه، من تزریقات را تجویز می‌کنم .

در افراد جوان‌تر و سالم‌تر، توصیه من مصرف روزانه 1000 میکروگرم ویتامین ب 12 است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد