آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش تصویری ایجاد Email در GMAIL

آموزش تصویری ایجاد Email  در  GMAIL

:


همون طور که در تصویر می بینین در قسمتهای 1 و 2 (username-password ) نام کاربری وکلمه عبور شما برای وارد شدن به سیستم پست الکترونی شما باید وارد بشه.ولی چون در حال حظر شما پست الکترونیکی ندارین پس نمی تونین از این قسمت استفاده کنین. ولی بعد از اینکه Email شما ساخته شد باید برای کارهای آینده از قبیل ارسال و دریافت ایمیل از این گزینه استفاده کنین. حالا برای ساخت ایمیل روی شماره 3 (Sign up for Gmail ) کلیک کنین. بعد شما به صفحه ای که در اون فرم ثبت نام وجود داده هدایت می شین.



در این صفحه در قسمت first name نام و در قسمت last name نام خانوادگی خودتون رو وارد کنید.در قسمت Desired Login Name نام مورد نظر شما برای ایمیل خودتون رو وارد کنین. بعد روی دکمه check availability کلیک کنید . اگر این نام توسط شخص دیگری در حال استفاده باشه سیستم به شما اخطار می ده و برای رفع مشکل چند نام رو هم به شما پیشنهاد می کنه.اگر دوست دشتین می تونین یکی از این پیشنهاد ها رو قبول کنین یا اینکه یک اسم دیگه رو انتخاب کنید و دوباره اون رو چک کنید تا بالاخره اسمی رو که تا الان کسی انتخاب نکرده پیدا کنین !! (فقط استفاده از اعداد,نقطه و حروف انگلیسی مجاز هست !!) . بعد باید در قسمت Choose a password یک کلمه عبور حداقل 8 حرفی انتخاب کنید و در قسمت Re-enter password اون رو دوباره تایپ کنین. میزان اومنیت رمز انتخاب شده به صورت یک خط در جلوی پنجره پسورد نمایش داده میشه. با زدن گزینه remember me on this computer نام کاربری وپسورد شما در کامپیوترون ذخیره میشه تا در دفعات بعدی که به www.gmail.com وارد شدین سیستم به طور خودکار وارد ایمیل شما بشه.

در گزینه enable web history شما می تونین تاریخچه گوگل رو برای ایمیل خودتون فعال کنین.(در این باره بعدا توضیح میدم. ولی در حال حاظر شما اون رو فعال کنید. چیز خوبیه !!).



در ادامه کار شما در قسمت Security Question باید یک سوال انتخاب کنید و بعد جواب اون سوال رو در قسمت Answer وارد کنید.به این قسمت باید خیلی توجه کنید. اول از این نظر که شما باید جوابی به سوال بدین که همیشه یادتون باشه.چون اگر زمانی پسورد ایمیل خودتون رو فراموش کردین با جواب دادن به این سوال می تونین یک پسورد دیگه برای ایمیل خودتون انتخاب کنین.نکته دوم اینکه لازم نیست شما دقیقا همون چیزی رو که از شما خواسته شد رو جواب بدین . یعنی اینکه اگر از شما اسم مدرسه رو سوال کرد شما یه شماره تلفن یا هر چیز دیگه رو جواب بدین . چون اگر جوابی بدین که همه بدونن اون وقت به راحتی ایمیل شما هک می شه (خودم این جوری ایمیل 2 تا از دوستام رد هک کردم چون هم مدرسه ای بودیم و اون ها هم اسم مدرسه رو درست وارد کردن !!).بعد از این موارد در قسمت بعدی از شما آدرس ایمیل دیگری درخواست می شه که برای مواقعی که مشکلی پیش اومد مثل فراموش کردن پسورد ،گوگل از این ایمیل استفاده می کنه.ولی اگر ایمیل دیگه ای ندارین می تونین این قسمت رو خالی بزارین.در قیمت بعد شما کشور محل سکونت خودتون (در اینجا ،ایران)رو انتخاب می کنین.در قسمت word Verification شما باید حروفی رو که در شکل می بینید رو در کادر ریز شکل وارد کنید.بزرگ یا کوچک بودن حروف در اینجا اهمیتی نداره.

در آخر با کلیک کردن بر روی I Accept.Create My Account عملیات ثبت تمام می شود.و شما به صفحه خوش آمدگویی وارد می شوید.

در این صفحه اطلاعات مختصری درباره Gmail به شما داده می شود. با کلیک بر روی I'm Ready - show me my account شما به صندوق پستی خودتون وارد می شین.


حال شما در این صفحه نامه های دریافتی خود رو می بینید . اولین نامه از طرف Gmail team برای شما فرستاده شده که در آن از شما برای استفاده از gmail تشکر شده ! با کلیک بر روی Contacts در ستون سمت چپ شما به قسمت اطلاعات دوستان خود می رین.

در این صفحه با کلیک بر روی قسمت وشخص شده می تونید یک مخاطب جدید رو به لیست خودتون اضافه کنین.بعد از کلیک کردن شما در سمت راست صفحه این قسمت رو می بینین .

در این قسمت شما می تونید نام،آدرس ایمیل،شماره تلفن،آدرس ، و ID چپ دوست خودتون رو وارد کنین. در هر قسمت که نیاز به وارد کردن بیش از یک داده بود می تونین با کلیک بر روی add یک فرم خالی به صفحه اضافه کنین. در آخر هم با زدن Save اطلاعات شما ذخیره می شه.
در ستون سمت چپ با زدن گزینه Compose شما وارد قسمت نوشتن نامه می شین.


در قسمت To شما باید آدرس ایمیل مخاطب رو وارد کنید و در قسمت Subject موضوع نامه .در صفحه پایین متن نامه رو بنویسید. اگر می خایین یک یا چند فایل رو به نامه خود ضمیمه کنید با کلیک بر روی Attach a file فایل مورد نظر خودتون رو از داخل کامپیوتر انتخاب کنید. در حین نوشتن نامه Gmail به طور خودکار در هر لحظه متن شما رو ذخیره می کنه تا اگر زمانی ارتباط شما با اینترنت قطع شد شما بتونید با مراجعه به قسمت Draft متن خود رو از ادامه تایپ کنین.این عمل ذخیره کردن رو شما به صورت دستی و با زدن Save Now می تونین انجام بدین . در آخر برای ارسال ایمیل روی Send کلیک کنید . بعد از مدتی ایمیل شما ارسال می شه


ابتدا آدرس www.gmail.com رو در قسمت نوار آدرس در مرورگر خودتون وارد کنید. حال شما به صفحه اول یا اصلی سایت وارد شدید.
نظرات 1 + ارسال نظر
raha جمعه 9 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 11:12 ب.ظ http://google.com

create email

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد