آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

سه راه برای کاهش نگرانی

سه راه  برای کاهش نگرانی

همه ی آدم ها از بزرگترها گرفته تا بچه ها دچار نگرانی می شوند،اما به هنگام نگرانی چه کار باید کرد؟آیا نگرانی شما کم است یا زیاد؟در هر حال،به هنگام استرس و نگرانی می توانید مراحل زیر را امتحان کنید.

1)سعی کنید علت نگرانی خود را بفهمید.

2)به راه هایی فکر کنید که شرایط بهتری را برای شما فراهم کند.

3)درخواست کمک کنید.

پیداکردن علت نگرانی

شما باید دقیقاً از علت نگرانی خود با خبر شوید.برای مثال،گاهی علت نگرانی خود را معلم خود می دانید،اما علت واقعی ممکن است به خاطر مشکل شما در درس ریاضی باشد.اگر شما برای حل این مشکل از کسی کمک بگیرید،مطمئنا ًنگرانی شما کاهش خواهد یافت.

فکر کردن به راه هایی یرای کاهش نگرانی

همیشه راه هایی وجود دارند که اضطراب و نگرانی شما را کاهش دهند،اما با نشستن و غصه خوردن مشکل شما حل نمی شود.تغییر وضعیت می تواند احساس بهتری در شما ایجاد کند.

نمره ها اغلب باعث نگرانی دانش آموزان می شود.اگر نمره یکی از عوامل نگرانی شما است،حتماً سوالات زیر را از خود بپرسید:

-چرا نمره ها برای شما اهمیت دارند؟

-آمادگی ات برای درس ها تا چه اندازه است؟

-آیا مکان مناسبی را برای انجام تکلیف هایت انتخاب کرده ای؟

-آیا از روش های مختلف مطالعه را امتحان کرده ای؟

اگر نگرانی شما به خاطر دعوایی است که با دوستتان کرده اید،تمام راه های ممکن برای آشتی کردن را روی برگه ای بنویسید،مثلاً یادداشتی برای دوستتان بنویسید و او را به بازی بسکتبال دعوت کنید،یا با یک یادداشت از دوستتان عذرخواهی کنید.اگر شما فهرستی از راه های ممکن برای آشتی با دوستتان داشته باشید،احتمالاًبهترین راه را انتخاب می کنید.

درخواست کمک

هنگامی که شما نگران هستید،صحبت با فردی مناسب می تواند به شما کمک کند.اگر شما احساساتتان را با فرد مناسبی در میان نگذارید،او نمی تواند به شما کمک کند.صحبت کردن راجع به نگرانی باعث کاهش آن می شود.

صحبت پایانی

آیا می دانید که نگرانی همیشه بد نیست؟اگر شما برای امتحانتان نگران نباشید،هرگز به سراغ مطالعه ی آن نمی روید واگر نگران آفتاب سوختگی نباشید،هرگز از پوستتان مراقبت نمی کنید.

اما نگرانی و استرس تعدادی از بچه ها بیش از حد است و آن ها را از کارهای مورد نظرشان باز می دارد.اگر شما هم تا این اندازه دچار نگرانی و تشویش هستید،حتماً سه راه بالا را امتحان کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد