آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

خطر داغ کردن باتریهای گوشی تلفن همراه نوکیا

خطر داغ کردن باتریهای گوشی تلفن همراه نوکیا

شرکت نوکیا به مصرف‌کنندگان نسبت به خطر داغ کردن ‪ ۴۶‬میلیون باتری مورد استفاده در گوشی‌های تلفن همراه هشدار داد و پیشنهاد تعویض رایگان این باتریها را مطرح کرد
این شرکت با شرکت ماتسوشیتا سازنده باتری بر سر نحوه تقسیم هزینه‌های تعویض باتری درحال مذاکره است. 
به گزارش خبرگزاری رویترز، این خبرها ارزش سهام شرکت ماتسوشیتا را در توکیو ‪ ۵‬درصد کاهش داد که بیشترین افت ارزش سهام در طول یک روز کامل طی ‪ ۱۴‬ماه گذشته است. فراخوان این باتریها می‌تواند سود ناخالص این شرکت را به میزان ‪ ۲۰‬میلیارد ین کاهش دهد
.
بقیه در ادامه متن


 نوکیا که بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه در جهان است از وقوع ‪ ۱۰۰‬مورد داغ کردن باتریها در سراسر جهان خبر داد اما اعلام کرد که هیچ موردی به بروز آسیبهای جدی یا خسارت مالی نینجامیده است.
نوکیا در موارد بسیار معدودی باتریهای با نشان ‪ BL-5C‬نوکیا را شناسایی کرده است که بطور بالقوه امکان داغ کردن آنها در اثر اتصالی هنگام شارژ کردن وجود دارد که باعث می‌شود باتری از جای خود بیرون بیاید.
نوکیا باشرکت صنایع الکتریکی ماتسوشیتا که باتریهای معیوب را در فاصله دسامبر ‪ ۲۰۰۵‬تا نوامبر ‪ ۲۰۰۶‬ساخته است همکاری نزدیک دارد.
نوکیا اعلام کرد تعویض باتریها بار مالی ایجاد می‌کند، اما ماتسوشیتا بخشی از هزینه‌ها را تقبل خواهد کرد.
ریچارد ویندسور تحلیل گر، هزینه این کار را برای نوکیا حداکثر ‪۱۰۰‬ میلیون یورو برآورد کرد.
براساس اعلام شرکت تحقیقات گارتنر هزینه تعویض هر باتری ‪ ۴‬دلار است و بطور معمول برعهده تهیه‌کننده است.
برخی تحلیل گران گوشی تلفن همراه آمریکا احتمال نمی‌دهند این هشدار سهم بازار نوکیا را کاهش دهد یا وضع رقبای اصلی این شرکت نظیر موتورولا ، سامسونگ الکترونیکس یا ال‌جی الکترونیکس را بهبود بخشد.
به گفته سورن لیند نیلسن تحلیلگر ‪ ، Jyske‬این هشدار به نشان نوکیا آسیب خواهد رساند.
براساس اعلام اینتربراند، ارزش نشان نوکیا ‪ ۳۳/۷‬میلیارد دلار است که بعد از کوکاکولا و مایکروسافت پنجمین نشان مهم در جهان است.
رابرت اندرسون رییس عملیات مشتریان و بازار نوکیا گفت با اقدام سریع و مسئولانه و شفافیت کامل ، نوکیا همچنان از نظر مشتریان یک نشان مسئول و مورد اعتماد خواهد ماند.
شرکت سونی و اریکسون سازنده گوشی تلفن همراه سونی اریکسون اعلام کردند فقط از باتریهای سونی استفاده می‌کنند.
سونی سال گذشته به دنبال فراخوان ‪ ۹/۸‬میلیون باتری رایانه‌های لپ تاپ به علت خطر داغ کردن و آتش گرفتن آنها ، هزینه سنگینی را متحمل شد.
موتورولا نیز اعلام کرد از باتریهای مورد استفاده نوکیا استفاده نمی‌کند. اما چارلز کایزر سخنگوی این شرکت شرکت ماتسوشیتا را جزو تامین کننندگان تجهیزات شرکت موتورولا اعلام کرد.
باتری ‪ BL-5C‬پرکاربردترین باتری نوکیا است که انرژی ‪ ۱۱۰۰‬سری گوشی تلفن و چندرسانه‌ای ان ‪ ۷۰‬و ان‪ ۹۱‬را تامین می‌کند.
نوکیا یک در وب سایت خود یک راهنمای کالا براساس یافته‌های مقدماتی تحقیقات خود منتشر کرده است.
ماتسوشیتا اعلام کرد مشکل نادری در فرایند ساخت سلولهای باتری ایجاد شده است و طراحی باتری مشکلی ندارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد