آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش گام به گام مرورگر اینترنتی فایرفاکس




بخش اول:

موزیلا فایرفاکس یکی از بهترین مرورگر های وبی است که می توانید در فروشگاه ها بیابید و البته این مرورگر رایگان است. به واسطه ی متد های توسعه ی منحصر به فرد بازمتن که باعث می شوند یک محصول با سرعتی قابل توجه و بدون هر گونه مشکلی طبق متدهای این سنت توسعه پیدا کند ، موزیلا فایرفاکس دارای شماری قابلیت های منحصر به فرد شده ، روی هم رفته این یک محصول خوب است. از این روی من تلاش می کنم تا موزیلا فایرفاکس را به شما معرفی کنم.
نصب و تنظیمات

واضح است که اولین چیزی که شما نیاز دارید دریافت یک کپی رایگان از مرورگر موزیلافایرفاکس است. شما می توانید برنامه ی نصاب فایرفاکس رادر صفحه ی دانلود های موزیلا پیدا کنید. اگر شما به این https://www.mypersianforum.com/forumdisplay.php?f=130 صفحه مراجعه کنید ، شما همواره می توایند جدید ترین نسخه ی حاضر را پیدا کنید. حالا ، من به شما پیشنهاد می کنم که در صفحه ی حاضر نسخه ای که باید دانلود کنید را پیدا کنید ، از آن جایی که موزیلا فایرفاکس با سرعت بسیاری درحال حرکت کردن است ، این فکر‌خوب نیست که همیشه آخرین نسخه ی حاضر را دریافت کنید ، این در باره ی اغلب برنامه ها صادق است . من در این جا از نسخه ی ویندوزی و سری فایرفاکس که برای ویندوز طراحی شده استفاده خواهم کرد. با دانلود فایل آماده اید برای شروع کار.



برنامه ی نصب موزیلافایرفاکس

همان طور که انتظار دارید این برنامه ی نصب موزیلا فایرفاکس است. :) من لذت ساده بودن استفاده ی یک برنامه ی نصب را به شما تقدیم خواهم . این برنامه ی نصب موزیلا فایرفاکس به صورت رسمی از طرف جامعه ی موزیلا منتشر شده است.
بعدا ز دانلود حالا وقت آن رسیده که نصب را شروع کنید . فایل نصاب exe. را پیدا کنید (در این جا "MozillaFirefox-0.8.-Setup" نام دارد) و برروی آن دوبل کلیک کنید. امیدوارم که شما پنجره ی زیر را مشاهده کنید :


اگر برنامه ای در حال اجرا دارید بهتر است آن (ها )را ببندید و دکمه ی Netx رابفشارید.


توافق نامه را بخوانید و اگر با آن موافق هستید دکمه ی Next را بفشارید.


اگر آن چه را که قرار است نصب شود را خودتان می خواهید انتخاب کنید "Custom" را علامت بزنید و اگر می خواهید یک نصب عادی داشته باشید "Standard" را علامت بزنید و سپس Next را بفشارید.


نصاب به شما می گوید که موزیلا فایرفاکس شما را کجا نصب می کند ، شما باید مسیری که در تصویر نشان داده شده است را داشته باشید.


تبریک موزیلا فایرفاکس شما نصب شده ،‌ با انتخاب گزینه ی داخل تصویر موزیلا فایرفاکس شما اجرا خواهد شد

موزیلا فایر فاکس این قابلیت را دارد که تنظیمات / کوکی ها / بوک مارک ها (Bookmark) را از مرورگر دیگری وارد کند ،‌اگر شمامی خواهید از Internet Explorer یا Opera به فایرفاکس مهاجرت کنید به منوی File بروید و از آن جا گزینه ی Import را انتخاب کنید ، شما باید صفحه ی زیر را مشاهده کنید :

من در این جا از Internet Explorer وارد می کنم ،‌شما می توانید هر کدام راکه مد نظرتان است انتخاب کنید.


حالا آن چه را که برای مهاجرت به فایرفاکس می خواهید انتخاب کنید .


حالا فایرفاکس شماآماده است تا با تنظیمات مرورگر سابق شما کار کند .

بخش دوم :

کارکرد کاربرگ ها (Tab)

خوب این یکی از بهترین قابلیت های موزیلا فایرفاکس است.اغلب در زمانی که با اینترنت کار می کنم من هم زمان به تعداد بسیاری پنجره ی مرورگر باز احتیاج دارم ، و حقیقتا ، این باعث می شود که اغلب همه چیز آشفته شود. موزیلا فایرفاکس برای حل این مشکل یک قابلیت مفید به نام "کاربرگ" یا "Tab" به مرورگر خود اضافه کرده.
مرورگر موزیلا فایرفاکس خود را بازکنید و دکمه های "Ctrl" و "T" را هم زمان بفشارید . مرورگر شما یک کاربرگ (tab) جدید در همان پنجره باز می کند .


 


همان طور که شما مشاهده می کنید با فشردن "Ctrl+T" حالا من دو کاربرگ در یک پنجره دارم. شما می توانید با فشردن دکمه های "Ctrl+Tab" بین این کاربرگ ها حرکت کنید. اگر به کاربرگ های بیشتری برای مرور احتیاج دارید می توانید دکمه های "Ctrl+T" را دوباره فشار دهید.
اگر شما می خواهید وقتی مرورگرتان را باز می کنید بیش از یک سایت را مشاهده کنید ،‌این کار ممکن است. به منوی Tools و سپس Options (در نسخه های جدیدتر Edit و بعد Options) بروید ، شما می توانید این انتخاب را در بخش "General" مشاهده کنید :


 


همان طور که می بینید مرورگر به شما تعدادی گزینه ارائه می کند ، شما می توانید ۱. از صفحه ی وبی که در حال حاضر در حال مرور آن هستید استفاده کنید ؛ ۲. می توانید صفحه ای را که زمان شروع به کار مرورگر نمایش داده می شود را از بخش BookMark ها انتخاب کنید ؛ ۳. از یک صفحه ی خالی استفاده کنید. همان طور که در تصویر مشاهده کردید شمامی توانید صفحه ای را که در زمان بالا آمدن نمایش داده می شود را به صورت دستی وارد کنید ، و اگر می خواهید بیش از یک صفحه باز شوند شما می توانید با یک نشانه ی | آن ها را از هم جدا کنید. هر چند صفحه که شما می خواهید می توانید استفاده کنید. (startup page صفحه ای است که در زمان بازکردن مرورگر نمایش داده می شود)
راه های بسیاری وجود دارد که نحوه ی کار Tab ها را کنترل کنید ، اگر شما یک کلیک راست روی یکی از Tab ها بکنید ، شما چیزی شبیه به این مشاهده خواهید کرد :


 


در این جا شما قادر هستید یک Tab جدید بسازید ،‌ tab حاضر را دوباره نمایش دهید یا به اصلاح Reload کنید (البته این کار رابا فشردن "Ctrl+R" هم می توان کرد.) ، تمام کاربرگ ها را Reload کنید ، تمام Tab ها ی دیگر را ببندید و در نهایت Tab ای را که بر روی آن کلیک راست کرده اید را ببندید . ( این کار با "Ctrl+W" هم می شود). (توجه داشته باشید که Reload همان Refresh در IE می باشد.)

بخش سوم:

کارهای اولیه ، دستورات و چگونگی متوقف کردن pop-up ها

در یک برنامه ی انعطاف پذیر مانند موزیلا فایرفاکس ، این مهم است که شما نحوه ی کاربا موس و صفحه کلید را بدانید. در این بخش از مقاله من در باره ی دستورات ابتدایی صحبت خواهم کرد ، طوری که شما همه چیز را کارآمد تر و بهتر استفاده خواهید کرد. علاوه بر این درباره ی نحوه ی جلوگیری از pop-up ها صحبت خواهم کرد. (pop-up ها پنجره های کوچکی هستند که اغلب وقتی وارد یک سایت یا صفحه می شوید باز می شوند و در بیشتر موارد بنر های تبلیغاتی هستن که مزاحم گشت و گذار شما در اینتر نت می شوند. -مترجم)


 

ماوس

اغلب ما زمان کار با یک مرورگر استفاده از ماوس را ترجیه می دهیم، شما با کلیک روی یک ناحیه ی خالی به گزینه های گوناگونی دست پیدا می کنید.


فرمان ها

با این حال اگر شما صفحه کلید را ترجیه می دهید این جا تعدادی فرمان های اولیه وجود دارد که شما باید بدانید.
  • Ctrl+N - با فشردن این دکمه ه به طور هم زمان یک پنجره ی جدید باز خواهد شد.
  • Ctrl+T - یک "Tab" یا کاربرگ جدید در پنجره ی فعلی باز می کند ، امتحان کنید ... ;)
  • Ctr+O - یک فایل را باز می کند.
  • Ctrl+W - با فشردن این دکمه هاکاربرگ یا Tab ای که در آن هستید بسته خواهد شد.
  • Ctrl+Shift+W - پنجره ی مرورگر را می بندد.
  • Ctrl+R - پنجره را Refresh می کند.
این ها دستورات ابتدایی بودد که شما می توانید استفاده کنید ، برای دیدن لیستی کامل تر می توانید در میان منوهای بازشدنی نوار ابزار خود مانند File و Edit سایر دستورات را ببینید. برای مشاهده ی یک لیست کامل از این میانبر ها ، این جارا ببینید :

Show shortcuts for

از میان بردن pop-up ها

اگر جلوی popup ها را نگیرید می توانند وقت به وقت ظاهر شوند و شما را آزار بدهند. اگر شما به منوی Tools > Options بروید ، (در نسخه های جدید Edit > Options) می توانید از سمت چپ صفحه ی Options گزینه ی "Web Features" را انتخاب کنید ، شما باید چنین پنجره ای داشته باشید.


 


اگر شما می خواهید جلوی تمام popup ها را بلوکه کنید ، اطمینان پیدا کنید که گزینه ی "block popup windows" انتخاب شده است. شما می توانید سایت هایی را که اجازه ی نمایش popup را دارند انتخاب کنید.
حالا ، وقتی که شما برای بار اول وارد یک سایت وب می شوید که از popup ها استفاده می کند، شما یک نوشته خواهید دید که به شما می گوید popup های این سایت بلوکه شدند و در قسمت راست پایین پنجره ی مرورگر آیکونی شبیه به این را خواهید دید :


 

برخی سایت ها برای درست کارکردن احتیاج به استفاده از popup ها دارند ، اگر می خواهید به سایتی این اجازه را بدهید که popup هایش را نمایش بدهد کافیست روی آیکونی که در قسمت پایین مرورگر ظاهر شده کلیک کنید و از پنجره ی باز شده که شبیه به این خواهد بود استفاده کنید :


یک نکته ی جانبی در پایان ، برخی از popup ها به دلیل گشت و گذار با مرورگر های غیر ایمنی همچون Internet Explorer هستند ، گاهی این pop-up ها می توانند برنامه های مخفی به دیسک سخت شما اضافه کنند. برنامههایی هستند که این ها را به خوبی پاک می کنند مانند برنامه ی Ad-Aware ، شما می توانید یک نسخه از آن را از اینجا یا اینجا دریافت کنید.

نظرات 4 + ارسال نظر
الی شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:56 ق.ظ

ثثقفثیییی

:بیخیال: یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 06:12 ب.ظ

دانلود آهنگ جدید چهارشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 09:16 ق.ظ http://popnava.com/

سلام
مطالب خوبی داری.
میتونید در تبادل لینک ما لینک خودتون ارسال کنید
http://links.popnava.com/

mehrnaz یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 01:24 ب.ظ

ممنون از شما ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد