آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آشنایی و بهینه سازی محیط کار در ویندوز XP

وقتی برای اولین بار وارد محیط ویندوز XP میشوید با میز کاری مواجه میشوید که جز یک Recycle Bin گزینه دیگری در اختیار شما قرار نمیدهد و محیطی است کاملا عریان و تغییرات منوی Start هم مساله را در نظر اول برای کاربری که اولین بار است وارد محیط ویندوز XP میشود مشکل تر میسازد!

راه حلی که بسیاری از کاربران در ابتدای آشنایی با XP در ارتباط با تغییرات منوی Start ترجیح میدهند قبلاً در تغییر دادن منوی Start به حالت کلاسیک توضیح داده شده است که مشکل تغییرات منوی Start را سریع حل میکند ولیکن صورت مساله همچنان باقیست و به هر حال باید خود را در اولین فرصت با محیط جدید XP که بسیار دوستانه تر نیز میباشد وفق دهید. استفاده از منوی Start جدید در ویندوز XP دسترسی به برنامه ها و ابزارهایی که روزانه از آن استفاده میکنیم را بسیار آسانتر و سریعتر مینماید. منوی Start از پنج قسمت تشکیل شده است که در شکل زیر نمایش داده شده است:

Microsoft Windows XP Native Start Menu

برای انجام تغییرات و بهینه کردن منوی Start بر روی قسمت خالی از taskbar دکمه سمت راست ماوس را بزنید و Properties را انتخاب نمایید. برگه Start Menu و سپس دکمه Customize را بزنید:

Microsoft Windows XP Start Menu properties

در پنجره Customize دو برگه دیده میشود که اولین برگه General میباشد و تنظیمات این قسمت تغییراتی را در قسمت 1 و 2 منوی Start اعمال میکنند:

Microsoft Windows XP Start Menu Customization

بهتر است برای بهینه کرده قسمت 2 منوی Start تنظیمات دو قسمت اول را به ترتیب به Small Icons و 12 تغییر دهیم. قسمت 2 منوی Start وظیفه نظارت بر برنامه های اجرا شده بر روی سیستم و مرتبط کردن آنها در این قسمت بر اساس میزان استفاده است که با این کار شما برای سیستم تعریف کرده اید که همیشه 12 برنامه ای که شما اخیراً استفاده کرده اید را بر اساس میزان استفاده از بالا به پایین مرتب سازد. به این ترتیب نیازی نیست برای اجرای برنامه به قسمت All Programs مراجعه کنید مگر آنکه برنامه ای باشد که شما بندرت از آن استفاده میکنید.
قسمت بعدی برگه general بخش 1 منوی Start را تغییر میدهد. میتوانید در این قسمت تعیین کنید مرور گر اینترنت و برنامه پست الکترونیک شما کدام برنامه ها هستند و یا شاید اگر از Quick Launch استفاده میکنید ترجیح دهید این دو گزینه را حذف نمایید.
حالا برگه Advance را انتخاب کنید:

Microsoft Windows XP Start Menu Customization

مهمترین قسمت این پنجره Start Menu Items میباشد که تغییراتی در بخشهای 3، 4 و 5 منوی Start ایجاد میکند و شما میتوانید بر حسب نیاز گزینه ها را فعال و یا غیر فعال نمایید که باعث نمایش و یا عدم نمایش گزینه ها در منوی Start میشود.
حالا نوبت رسیدگی به Desktop است که حالتی عریان دارد! برای بازگرداندن شمایلهای مورد نیاز به Desktop به مطلب بازگرداندن شمایل ویندوز بر روی Desktop مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد