آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

در محل کار خوب لباس بپوشید


گروه اجتماعی: امروزه همه‌چیز با سرعت شگفت‌انگیزی در حال حرکت است. از آن‌جا که مردم این روزها با کمبود وقت مواجه هستند، فقط چیزهایی که به چشم‌مان می‌خورد توجه ما را به خود جلب میکند.این چیزها تبلیغات، جلد مجلات و روزنامه‌ها، بسته‌بندی محصولات و البته آدم‌ها هستند.

چون خیلی مشغول هستیم و سرمان شلوغ است، ظاهر مسائل اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند. این روزها برخلاف گذشته فقط ظاهر افراد است که اولین و آخرین تأثیر را روی ما می‌گذارد و نشان دهنده‌ی رفتار و شخصیت افراد است. در محیط کاری این مسئله بیش از آن‌چه فکر می‌کنید اهمیت پیدا می‌کند.


اهمیت خوش‌تیپ بودن
داشتن ظاهری خوب در محل کار اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود دیگران شما را جدی‌تر تلقی کنند. ربطی هم به سن و سال ندارد. چه پیر باشید و چه جوان، رعایت این موضوع به نفع‌تان است.

اگر باور نمی‌کنید، دو دفعه به بانک بروید، یک بار با ظاهری معمولی و متوسط و بار دیگر با ظاهری خوشایند، و تغییر نحوه‌ی برخورد افراد را با خود ببینید. خوب لباس پوشیدن باعث می‌شود که در اولین برخورد روی افراد تأثیری مثبت بگذارید. بهتر است که در مواقع روبه‌رو شدن با ارباب رجوع یا افراد جدید در شرکت این مسئله را رعایت کنید.

ظاهر خوب پیام دیگری نیز در خود دارد. خوب لباس پوشیدن در محل کار به دیگران این تفکر را می‌دهد که شما همان‌طور که در لباس پوشیدن‌تان دقیق و وسواسی هستید، در کار نیز منظم و دقیق هستید.

هر محل کاری بر حسب محیط خود مدل لباس پوشیدن خاص خود را می‌طلبد. حتی در یک شرکت هم، افراد در پست‌های مختلف باید لباس‌های مناسب پست خود را تن کنند. مسلما" مدیرعامل باید خیلی بهتر از کارمند ساده لباس بپوشد.

خوب لباس پوشیدن در محل کار به دیگران این تفکر را می‌دهد که شما همان‌طور که در لباس پوشیدن‌تان دقیق و وسواسی هستید، در کار نیز منظم و دقیق هستید.


اما مدتی است که لباس پوشیدن در محل کار بیش‌تر بر حسب راحتی لباس انتخاب می‌شود. از وقتی که مدیران شرکت‌ها دریافتند که کارمندان در لباس‌های راحت بهتر از لباس‌های رسمی و شق و رق می‌توانند کار کنند و بازده کار بالاتر می‌رود، این مسئله باب شد.

ابتدا لباس کار راحت و غیر رسمی، یک پیرهن همراه با شلوار با یک کت اسپرت بود. بعدها این لباس به یک بلوز اسپرت و جین یا شلوار اسپرت تغییر کرد. تا این‌که به آن‌چه امروزه در بسیاری از شرکت‌ها می‌بینیم تبدیل شد: تیشرت و شلوار جین.

این روزها دیگر لباس راحتی پوشیدن در محل کار هر ۵ روز کاری اول هفته به شکل عادت درآمده است اما در دو روز بعدی (معمولا" چهارشنبه و پنج‌شنبه) کارکنان مجبور هستند که خوب لباس بپوشند.

اما چنین لباس پوشیدنی مشکلاتی را هم به دنبال خواهد داشت. کارکنان ممکن است جدیت کم‌تری در کار خود نشان دهند و روابط کاری ممکن است بر هم بخورد.

در این‌جا می‌خواهیم سه مدل فرم لباس کار را برای‌تان معرفی کنیم:

۱- لباس راحتی: این نوع فرم لباس معمولا" یک پیرهن بدون کراوات با جین یا انواع شلوارهای راحت می‌باشد. در چنین محیط‌هایی معمولا" پوشیدن تیشرت و شلوار جین یا سندل صحیح نمی‌باشد، هرچند که در بسیاری از محیط‌های جوان‌تر و صمیمانه‌تر پوشیده می‌شود.

۲- نیمه رسمی: پیراهن خوش‌دوخت با کراوات همراه با شلواری خوش‌جنس با کت اسپرت.

۳- رسمی: کت و شلواری دست دوخت همراه با پیرهن و کراوات هماهنگ با آن. ترجیحا" با پارچه‌ی راه راه باریک استفاده شود. استفاده از جلیقه هم زیر کت بسیار خوب است.

درست است که می‌توانید بدون صرف میزان زیادی پول، خوش‌تیپ جلوه کنید، اما در مورد لباس کار بهتر است که خساست به خرج ندهید. همیشه به یاد داشته باشید که برای پول درآوردن باید پول خرج کنید.

درست است که می‌توانید بدون صرف میزان زیادی پول، خوش‌تیپ جلوه کنید، اما در مورد لباس کار بهتر است که خساست به خرج ندهید. همیشه به یاد داشته باشید که برای پول درآوردن باید پول خرج کنید.


در این‌جا به نکاتی اشاره می‌کنیم که باید همیشه به خاطر داشته باشید:

تعداد زیادی پیراهن‌های شیک و خوش‌دوخت داشته باشید. این به شما کمک میکند که در نبود کت و شلوار هنوز خوش‌تیپی خود را حفظ کرده و همین‌طور هنگام استفاده از کت و شلوار، جلوه‌ی خوبی پیدا کنید. ولی موقع ست کردن پیراهن با کت و شلوارتان خیلی دقت کنید.

از زیورآلات زیاد استفاده نکنید. یک ساعت و حلقه کفایت می‌کند. سعی کنید از نوک سر تا پنجه‌ی پا خود را زیبا کنید. موهای‌تان را همیشه تمییز نگاه دارید. ناخن‌های‌تان را هم همیشه تمیز و کوتاه کنید. از عطر و ادوکلن استفاده کنید.

کفش‌های‌تان را تمیز نگاه دارید. همیشه گفته‌اند که کفش نشان دهنده‌ی شخصیت افراد است. در زدن گره‌ی کراوات‌تان دقت کنید.

در انتخاب لوازم فرعی مثل کیف و خودکار و کیف پول‌تان دقت کنید که حتما" با کیفیت بالا و زیبا باشند. سعی کنید همیشه یک درجه بالاتر از هم‌کاران‌تان لباس بپوشید. این‌طور در محیط کار بیش‌تر جلوه خواهید کرد.

به چشم بیایید.

پوشیدن لباس‌های راحتی هنگام کار بیش‌تر به این منظور بوده است که کارمندان در هنگام انجام کارها احساس راحتی کنند. اما این مسئله تا حدودی ایجاد مشکل کرده است. دیگر وقتش رسیده است که پوشیدن شلوار جین را کنار گذاشته و کمی موقرتر و رسمی‌تر در محل کار لباس بپوشید تا همیشه بین هم‌کاران‌تان به چشم بیایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد