آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

تفکر خارج از چارچوب‌های معمول


گروه آموزشی: تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که خارج از چارچوب‌های معمول فکر کنید؟ منظورم راه‌های خلاقانه و نگاهی متفاوت در حل مشکلات است. قبل از تفکر در مورد هر موضوعی باید موقعیت خودتان را کاملا" تجزیه و تحلیل نمایید و هرگز از کلیشه‌های رایج در رویارویی با مشکلات استفاده ننمایید.

در حال حاضر منظور از چارچوب‌های معمول چیست و چگونه باید آن‌را تغییر دهیم؟ برای توسعه‌ی راه حل‌های مواجه با مشکلات چه باید کرد؟ چگونه باید توانایی‌مان را در مقابله با مشکلات پرورش دهیم؟


چارچوب‌ها را تعیین کنید و سپس نسبت به تغییر آن‌ها اقدام نمایید. باید در ابتدا بدانید که چه چیزی را می‌خواهید تغییر دهید و دلیل‌تان برای ایجاد این تغییرات چیست.

در این مقاله ۱۱ روش متفاوت تفکر ارائه می‌شود. اگر این روش‌ها را امتحان نمائید، به مرور زمان متوجه خواهید شد که توانایی‌تان در مواجه با مشکلات و متفاوت فکر کردن، چقدر افزایش یافته است.

۱- در مورد صنایع گوناگون بیاموزید.
شاید باور نکنید که من با مطالعه‌ی کتاب‌های بازاریابی به این رشته علاقه‌مند شدم و با عضو شدن در کتابخانه، کتاب‌های زیادی را در این زمینه مطالعه کردم و یاد گرفتم که می‌توانم در خصوص سایر رشته‌ها نیز فکر کنم و همین باعث شد تا به این رشته علاقه‌مند شوم. این موضوع سبب می‌شود تا شیوه‌ی تفکر انسان تغییر کند و دید تازه‌ای به مسائل پیرامون خود پیدا کند.

با مطالعه‌ی سایر مذاهب، انعطاف روحی و روانی‌تان را افزایش دهید و سعی کنید نگاه‌تان را به زندگی تغییر دهید.


۲- در مورد مذاهب بیاموزید.
از طریق مطالعه درباره‌ی مذاهب متوجه می‌شوید که چه کمک بزرگی در راهنمایی انسان‌ها و درک جهان مادی و الهی می‌کنند. پس با مطالعه‌ی سایر مذاهب، انعطاف روحی و روانی‌تان را افزایش دهید و سعی کنید نگاه‌تان را به زندگی تغییر دهید. الگویی را برای خودتان انتخاب کنید و از او کمک بگیرید.

۳- در کلاس‌های متفاوت شرکت کنید.
با یادگیری مطالب جدید، دیدتان نسبت به مسائل زندگی‌تان، جامعه و جهان، گسترده شده و کمکی به شما خواهد بود تا مسائل زندگی‌تان را بهتر حل و فصل نمایید.

۴- کتاب‌هایی با موضوعات مختلف بخوانید.
مثلا" با مطالعه‌ی کتاب‌های روان‌شناسی، قدرت تفکرتان را افزایش خواهید داد و با انجام چند تست متفاوت خودتان را ارزیابی کرده، نقاط ضعف و قوت‌تان را متوجه خواهید شد. یا مثلا" با خواندن رمان‌های پلیسی سعی می‌کنید تا معمای مطرح شده را حل کنید و در نهایت، تحلیل خودتان را با آن‌چه در کتاب گفته شده، مقایسه خواهید کرد. یا به‌عنوان مثال کتابی در مورد بدبینی و خوش‌بینی به شما کمک خواهد کرد تا این دو مقوله‌ی روان‌شناختی را تجزیه و تحلیل نمایید.

۵- شعر بسرایید.
با سرودن شعر باعث می‌شوید که سمت چپ مغزتان فعالیت بیش‌تری داشته باشد و این باعث می‌شود تا خلاقانه‌تر عمل کنید. اگر چه ممکن است که در ابتدا بسیار موفق نباشید ولی به این موضوع فکر کنید که چه مقدار به قوه‌ی تخیل‌تان کمک می‌کنید.

۶- نقاشی بکشید.
با نقاشی کشیدن سمت راست مغزتان را به فعالیت می‌کشانید و تعادلی را بین فعالیت‌های سمت چپ و راست مغزتان ایجاد می‌نمایید. این راه هم به خلاقانه فکر کردن‌تان کمک خواهد کرد.

سعی کنید که برای انجام هر کاری برنامه‌ریزی کنید و با در نظر گرفتن هدفی قدم‌های اولیه را برای به نتیجه رسیدن به منظورتان بردارید تا به آن‌چه می‌خواهید برسید.


۷- به راه حل‌های متقاوت فکر کنید.
به‌عنوان مثال مسئله یا مشکلی را برای خودتان در نظر بگیرید و سعی کنید راه حل‌های متفاوتی را برای حل این مشکل در نظر گرفته، هر کدام را بررسی نمایید و ببینید که کدام یک بهتر است و کدام یک سریع‌تر به نتیجه خواهد رسید.

۸- به کارهای عقب افتاده‌اتان فکر کنید.
سعی کنید که برای انجام هر کاری برنامه‌ریزی کنید و با در نظر گرفتن هدفی قدم‌های اولیه را برای به نتیجه رسیدن به منظورتان بردارید تا به آن‌چه می‌خواهید برسید.

۹- در انجام هر کاری از دیگران مشورت بخواهید.
با دیگران در مورد مسائل و مشکلات‌تان حرف بزنید و نظرشان را در مورد هر چیزی جویا شوید. می‌دانید که همیشه چند فکر بهتر از یکی است. با این روش چندین ایده‌ی متفاوت در اختیار دارید که می‌توانید بهترین را انتخاب نمایید.

۱۰- مانند سایرین نباشید.
سعی کنید که همواره متفاوت باشید. در هر زمینه‌ای می‌توانید با دیگران فرق داشته باشید. متفاوت فکر کنید، تصمیم بگیرید و به دیگران ثابت کنید که توانایی بالایی در مقابله با مشکلات دارید و خلاقانه هر موضوعی را حل و فصل خواهید کرد. بنابراین فراتر از دیگرن حرکت کرده و به نتیجه خواهید رسید.

۱۱- دوش بگیرید.
شاید باور نکنید که حمام رفتن، باعث ایجاد آرامش عمیقی در وجودتان می‌شود و فکرتان را باز می‌کند. شاید به دلیل آب گرمی است که استفاده می‌نمایید. بنابراین زمانی که خسته هستید و خیلی خوب نمی‌توانید فکر کنید، دوش بگیرید و ببینید که چه اتفاق شگفت‌انگیزی در وجودتان به وقوع می‌پیوندد. راه حل‌های دیگری که به ذهن‌تان می‌رسد را یادداشت کرده و آن‌را در اختیار دیگران هم قرار دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد