آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

کسب مهارت های اصلی برای کار با اکسل

بخش بسیار بزرگی از صفحه نمایش رایانه ، در محیط اکسل ، به جدولی اختصاص یافته است که اکنونمی دانیم ، یک جدول ساده نیست و نام آن نیز کاربرگ است . ابعاد کاربرگ بسیار بزرگتر از آن حدی است که در صفحه نمایش رایانه دیده می شود . این کاربرگ از سمت چپ به راست و نیز از بالا به پایین ، امتدادمییابد . و آنچه در صفحه نمایش دیده می شود ، بخش بسیار کوچکی از آن است . همانطور که در شکل می بینید ، کلیه ی سطرها و ستونهای کاربرگ ، دارای عنوان خاص خود هستند یعنی :  

 سطرها را با شماره نشان می دهند . اولین سطر جدول ، سطر شماره 1 است  و هر چه بیشتر به سمت پایین برویم ، شماره آن افزایش می یابد .   

 

ستونها را با حروف انگلیسی و به ترتیب نشان می دهند . ستونها از حروف A  تا Z ادامه می یابند . پس از حرف Z چون حروف انگلیسی تماممی شوند  و جدول ادامهمی یابد ، از ترکیب حروف انگلیسی استفاده می شود . یعنی ستون بعد از Z با حرف AA شروع می شود و بعد در حالی که حرف A اول حذف می شود ، حرف دوم به ترتیب حروف الفبا عوض می شودتا به AZ می رسیم . از این نقطه ، حرف اول به B تغییر می یابد . و حرف اول به A؛یعنی نام ستون از BA تا BZ ادامه می یابد .  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد