آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

انجام تمرینات یوگا در محل کار


گروه آموزشی: در این مقاله سعی شده است تا تمریناتی که می‌توانید در محل کارتان به عنوان یوگا انجام دهید را متذکر شویم:

فراموش نکنید که تنفس عمیق از راه بینی، یکی از مهم‌ترین مزایای تمرینات یوگا می‌باشد. تنفس عمیق افکار و درون‌تان را به آرامش می‌رساند و اجازه می‌دهد تا برای کارهای بعدی‌تان، تمرکز بیش‌تری داشته باشید.

سعی کنید که هر روز بین ۵ تا ۱۰ دقیقه (هر دو ساعت یک بار) وقت بگذارید و تمرینات را انجام دهید تا تغییرات را در سطح انرژی‌تان ایجاد کنید و ببینید که چقدر در طول روز متفاوت خواهید بود.


الف) حالت شانه‌ها

- کشش به سمت بالا
در حالی که دست‌های‌تان را به سمت بالا می‌کشید و کف دست‌های‌تان روی هم است، دست‌ها را رو به بالا بکشید و کمی پائین بیاورید. عضله‌ها را شل کنید و دوباره همین حرکات را تکرار کنید.

- کشش به سمت جلو
انگشتان‌تان را در هم گره زده و دست‌تان را به اندازه‌ی عرض شانه‌های‌تان باز کنید. کف دستان‌تان به بالا ببرید در حالی که دست‌تان را به سمت جلو می‌برید و دستان‌تان را بکشید. عضله‌ها را شل کنید و دوباره همین حرکات را تکرار کنید.

- چرخش شانه‌ها
شانه‌های‌تان را بچرخانید، آن‌ها را بالا ببرید و دوباره به سمت پائین برگردانید، سپس شانه‌ها را شل کنید و در عکس جهت قبلی شانه‌ها را بچرخانید.

ب) حالت پشت

- کشش به سمت پشت
در حالی که دستان‌تان در کنار بدن‌تان قرار گرفته است، چند نفس عمیق بکشید:
۱- شانه‌های‌تان را بالا انداخته، نگاه دارید و ول کنید.
۲- شانه‌های‌تان را به سمت عقب برده، نگاه دارید و ول کنید.
۳- شانه‌های‌تان را به سمت جلو بچرخانید، نگاه دارید و ول کنید.

- رها کردن مچ
در حالی که انگشتان دست‌تان گره خورده پشت سرتان است، آرنج‌تان را به‌صورت مستقیم به سمت خارج نگاه دارید و قسمت بالایی بدن‌تان را به‌صورت مستقیم نگاه دارید. شانه‌های‌تان را برای این‌که کشیده شوند، به سمت بیرون فشار دهید. ول کنید و دوباره تکرار کنید.

ج) حالت گردن

- چرخش نیمه‌ی گردن
در حالت راحتی بنشینید یا بایستید. سرتان را خیلی آرام به سمت جلو خم کرده و به سمت عفب بکشید. اگر حالتی برای‌تان سخت است و فشار زیادی به گردن‌تان وارد می‌شود، صبر کنید و دوباره حرکت را انجام دهید. چند نفس عمیق بکشید و دوباره کار را انجام دهید.

- دوران گردن
در حالی که ایستاده‌اید یا نشسته‌اید و دستان‌تان در کنارتان قرار گرفته‌اند، چند نفس عمیق بکشید و گردن‌تان را به سمت یکی از شانه‌های‌تان، متمایل نمایید و همین حرکت را در جهت مخالف هم تکرار کنید.

- خم کردن گردن
در حالی که ایستاده‌اید یا نشسته‌اید، سرتان را به سمت شانه‌ی راست‌تان متمایل کنید، سعی کنید که گوش‌تان با شانه‌اتان تماس داشته باشد. این کار را در خلاف جهت اولیه هم تکرار کنید.

د) حالت زانو و مچ

- حالت دعا کردن
در حالی که کف دستان‌تان بر روی هم قرار گرفته است و زانو زده‌اید، چند نفس عمیق بکشید، کف دستان را ابتدا از راست به چپ و سپس برعکس بر روی بمالید. این کار را چندین بار تکرار کنید.

- کشش انگشتان
در حالی که کف دستان‌تان به سمت صورت‌تان است، انگشتان را در هم گره کرده و آن‌ها را چندین بار بکشید و این حرکت را چندین بار انجام دهید.

ه) حالت پا

- بلند کردن پا
در حالی که بر روی صندلی نشسته‌اید که پشت‌تان با پشتی صندلی تماسی ندارد، کف پاهای‌تان را بر روی زمین قرار دهید. برای چند دقیقه و به اندازه‌ی چند اینچ، یک پا را بلند کرده، بکشید و چند لحظه صبر کنید و همین حرکت را با پای دیگر تکرار کنید.

- خم کردن و کشش قوزک پا
یکی از پاها را بالا نگاه دارید و آن‌را بکشید. مسلما" در این حالت، قوزک پای‌تان هم کشیده می‌شود (دقت کنید که انگشت شست به سمت بالا باشد). این حرکت را چند بار انجام دهید.
انگشت شست به سمت بیرون، به سمت داخل
در حالی که مقداری پاهای‌تان را از سطح زمین بالاتر نگاه داشته‌اید، سعی کنید انگشت پاهای‌تان را به سمت داخل و خارج بکشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد