آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

یوگا

گروه آموزشی: یوگا به معنای آرامش کامل درونی است. یوگا به معنای رهایی از تمام رنج‌ها، شک‌ها و مشکلات روحی است. اگر شما به چنین آرامش درونی دست یابید، شیرینی آن‌را به زودی خواهید چشید و تمام زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این مفهوم را «یوگا» می‌نامند؛ آگاهی واضحی از آن‌چه درون‌تان منحصر به فرد است، روح، ضمیر ناخودآگاه و هوشیاری‌تان.

اگر سعی کنید که واقعیت آن‌چه درون‌تان است را درک کنید، زندگی‌تان سرشار از شادابی و تعادل خواهد شد. مشکلات روحی‌تان به سادگی حل شده و شفقت و مهربانی سراسر زندگی‌تان را فرا خواهد گرفت. این حس به‌طور نامحدود رشد یافته، باعث خلاقیت و اعتماد به نفس می‌شود.


اگر از خودتان شناخت کافی داشته باشید، درون‌تان را خواهید کاوید تا بازتاب درونی‌تان نسبت به مسائل را دریابید؛ به عبارت دیگر، زندگی و تفکر خاص خودتان را درباره‌ی زندگی خواهید داشت. این حس درونی سالیان سال است که مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. یوگا در واقع کنکاش درباره‌ی هوشیاری و زندگی است. یوگا جستجوی عمیق درباره‌ی موجودیت انسان است که ریشه‌ی هستی، آزادی و تمام آن چیزهایی است که انسان را احاطه کرده است.

یوگا در واقع کنکاش درباره‌ی هوشیاری و زندگی است. یوگا جستجوی عمیق درباره‌ی موجودیت انسان است که ریشه‌ی هستی، آزادی و تمام آن چیزهایی است که انسان را احاطه کرده است.


شاید هیچ فعالیت جسمانی نتواند موقعیت و نتیجه‌ی آن‌چه در فضای امروزی پیش می‌آید را تغییر دهد ولی با انجام یوگا می‌توان فکر، ذهن و روابط را به خوبی تغییر داد. بنابراین وقتی کسی شروع به انجام تمرینات یوگا می‌نماید، دیگر احتیاجی به تصدیق و تأیید سایرین برای اثبات توانایی‌ها و موجودیتش ندارد و گاهی اوقات از شنیدن انتقادات دیگران شاد شده و در جهت ایجاد تغییرات هم گام برخواهد داشت.

در این شرایط است که فکر، ذهن و جسم همه با هم برای انجام کارهایی هم‌قدم شده و فکر حرکت می‌کند و جسم نمی‌تواند بدون تحرک باقی بماند. نتیجه آن خواهد شد که افکار پریشان، خشم، ترس، دست‌پاچگی و نیازمندی از بین رفته و دیگر رخ نخواهند داد.

دقیقا" مانند امواجی که به ساحل می‌آیند و بازمی‌گردند، افکار هم ممکن است به سمت‌تان هجوم بیاورند ولی به زودی می‌روند و دوباره هوشیاری‌تان را بازخواهید یافت. با انجام تمرینات یوگا در واقع به نیروی ضروری و مورد نیاز درونی‌تان متصل می‌شوید.

مدارس گوناگونی با اسامی متفاوتی در هند هستند که در هر کدام شاخه‌ی خاصی تدریس می‌شود، مانند:
Dhyaan Yoga: تمرینات تعمق به منظور افزایش توانایی تفکر برای درک حقیقت زندگی
Mantr Yoga: تکرار اصوات به منظور تأثیرگذاری بر روی روح
Gyaan Yoga: ادراک از طریق بررسی افکار
Bhakti Yoga: تمرین آزادی
Karm Yoga: درک رهایی از به خود اندیشیدن
Hath and Tantr Yoga: دعا کردن و تمرین برای رهایی از افکار خودپسندانه

با برخی از این تمرینات ، امکان غلبه بر ترس و پریشانی ممکن گشته و به مرور زمان امکان انجام سایر تمرینات میسر گشته و در هر جلسه تمرینات بیش‌تری باید انجام شود.

وقتی کسی شروع به انجام تمرینات یوگا می‌نماید، دیگر احتیاجی به تصدیق و تأیید سایرین برای اثبات توانایی‌ها و موجودیتش ندارد و گاهی اوقات از شنیدن انتقادات دیگران شاد شده و در جهت ایجاد تغییرات هم گام بر خواهد داشت.


برخی از متخصصین یوگا در هند، تحقیقات گسترده‌ای بر روی این تمرینات انجام داده‌اند و البته هنوز هم این تحقیقات ادامه دارد، البته برخی از این تمرینات به‌صورت سنتی در هند انجام می‌شود. این دانشمندان بر روی متافیزیک و تکنیک‌ها و روش‌های جدید هم کارهایی انجام داده‌اند و به موفقیت‌هایی هم رسیده‌اند.

یکی دیگر از متخصصین یوگا این تمرینات را به هشت قسمت تقسیم کرده و متذکر شده است که چهار تمرین، جزء تمرینات بیرونی هستند که شامل تمریناتی مانند تنفس و تمرینات بدنی می‌شوند و باعث افزایش هوشیاری در هنگام تمرینات یوگا خواهند بود. چهار تمرین به عنوان تمرینات درونی شناخته شده و بر روی روش‌های تعمق، تمرکز خواهند داشت. نتیجه‌ی کلیه‌ی این تمرینات این خواهد بود که سطح استقلال، برابری و آرامش را افزایش خواهند داد.

یوگا در هند به عنوان یکی از شش فلسفه‌ی شناخته‌شده‌ای که کمک به فهم واقعی موجودیت انسان می‌نماید، به کار می‌رود. با انجام تمرینات یوگا سطح شناخت خود را از پرودگارتان افزایش داده و زندگی بهتری را برای خودتان رقم زنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد