آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

کم‌خواه نباشید


گروه اجتماعی: قدری تأمل کنید و لیستی از ۵ موردی که در هفته‌ی گذشته باعث شده تا بنالید را یادداشت کنید. اگر همین الان اصلا" موردی را به یاد نمی‌آورید از دوست‌تان، افراد خانواده و یا هم‌کارتان سؤال کنید. حالا وقت آن است که نگاهی به لیست‌تان بیندازید و از خودتان بپرسید: "چرا از این مورد شاکی بودم؟"

آن چیزی که در ذهن‌تان است را به‌دست خواهید آورد. مثلا" اگر دائما" بشنوید که اجاره بهای منزل نصف خواهد شد، در کنفرانس کلاس هفته‌ی آینده شما سر گروه خواهید بود، همان موارد اتفاق می‌افتد و البته برعکس اگر دائما" به شما بگویند که مجبوری کاری را انجام بدهی یا هرگز نباید کاری را انجام بدهی، می‌دانید که چنین جملاتی چه تأثیری بر روند زندگی‌تان خواهد گذاشت؟ آیا تا به حال به چنین مواردی فکر کرده‌اید؟ می‌دانید که چنین مواردی هر روز موقعیت‌های زندگی‌تان را بدتر خواهند کرد؟ سؤالی که مطرح می‌شود این است که در چنین مواردی چه باید کرد؟

کافی است که یک بار خیلی شفاف درباره‌ی تمام مواردی که اذیت‌تان می‌کند، فکر کنید. به این‌که در این شرایط چه می‌کنید و چرا این کار را می‌کنید، متمرکز شوید.


اولین کاری که باید انجام دهید این است که هر چیزی را آن گونه که هست، ببینید. خیلی خوب به حرف دیگران گوش بسپارید، موقعیت‌ها و رسومی که باعث وخیم‌تر شدن موردی می‌شوند را کنار بگذارید. سخت نگیرید، الان وقت آن نیست که بررسی کنید در گذشته چه کسی اشتباه کرده و مقصر چه کسی بوده است. الان وقت آن است که به خودتان کمک کنید.

حالا زمان آن است که ببینید چه چیزهایی واقعا" اذیت‌تان می‌کند.
آیا غرورتان جریحه‌دار شده است؟
آیا با جاه طلبی‌تان مخالفت شده است؟
آیا روابط‌تان با دیگران دچار مشکل است؟

الان زمان آن است که مقداری ریسک‌پذیر باشید و از تجربیات خوب و بد گذشته‌تان درس بگیرید و در موقعیت‌های مختلف به گونه‌ای دیگر عمل کنید.

سخت نگیرید، الان وقت آن نیست که بررسی کنید در گذشته چه کسی اشتباه کرده و مقصر چه کسی بوده است. الان وقت آن است که به خودتان کمک کنید.


حالا نفس عمیقی بکشید و از خودتان بپرسید با این تغییری که ایجاد کرده‌اید، چه چیزهایی به‌دست خواهید آورد؟
آیا از تغییرات و تضادها اجتناب می‌کنید؟
آیا تمام وقت‌تان را تلف می‌کنید تا لحظات ممتازی روی دهد؟
آیا از نادانی و اشتباهات دیگران درس می‌گیرید و در لحظات تنهایی‌اتان در این مورد تفکر می‌کنید؟
آیا از وضع موجود سود می‌برید؟

مهم نیست که دیگران در چنین شرایطی چه کار می‌کنند، مهم این است که رویه‌ی شما در چنین شرایطی چه تغییری کرده است. با خودتان صادق باشید و به خوبی شرایطی را که باعث دلسردی‌تان شده است را تجزیه و تحلیل کنید.

کافی است که یک بار خیلی شفاف درباره‌ی تمام مواردی که اذیت‌تان می‌کند، فکر کنید. به این‌که در این شرایط چه می‌کنید و چرا این کار را می‌کنید، متمرکز شوید. می‌بینید که نتایج فوق العاده‌ای را خواهید یافت. در این صورت راه روشنی را پیش روی خودتان خواهید دید و در برابر تغییرات منعطف‌تر خواهید بود. بهتر است بگویم که با مشکلات و موانع راحت‌تر برخورد می‌کنید. نتایج حاصله باعث افزایش حس استقلال و اطمینان بیش‌تری خواهند بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد