آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

نقش پیاز و زردچوبه در سرطان کولون


آیا خوردن زردچوبه و پیاز از سرطان کولون (سرطان روده بزرگ) جلوگیری می کند؟
تحقیقات بر روی این مورد در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا انجام شد و به این نتیجه رسیدند که دو ترکیب موجود در زردچوبه و پیاز (کورکومین و کوئرستین) موجب کاهش اندازه( به میزان50%) و تعداد (به اندازه 60 %) پولیپ های روده می شود.

کوئرستین (quercetin) که در پیاز وجود دارد، یک آنتی اکسیدان است. این آنتی اکسیدان در سیب، چای ، انگور قرمز، پرتقال، لیمو ، آلبالو و سبزیجات سبز رنگ نیز یافت می شود.

کوئرستین نه تنها در کوچک کردن سلول های سرطانی اثر دارد، بلکه در جلوگیری از آلرژی و ورود بعضی میکروب ها به بدن نقش بسزایی دارد.

کورکومین (curcumin) که در زردچوبه وجود دارد، در بدن به دو صورت ظاهر می شود: آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال (از ورود باکتری به بدن جلوگیری می کند).

گذشته از این ها، زردچوبه در سلامتی کبد، کاهش کلسترول خون و جلوگیری از فعالیت سلول های سرطانی به خصوص در سرطان های سینه، خون و روده بزرگ نقش بسزایی دارد.

علایم وجود سرطان کولون :
نشانه هایی وجود دارد که با آنها می توان سرطان کولون را تشخیص داد. این علایم عبارتند از: حرکت درون روده، کرامپ یا گرفتگی معده، مدفوع خونی، کاهش قابل ملاحظه ی وزن و احساس خستگی.
یبوست، دفع مدفوع کمتر از 3 بار در هفته یکی از نشانه های سرطان روده بزرگ می باشد.
یکی دیگر از علایم، احساس سنگینی و پُری می باشد به علت اینکه تومور در انتهای روده رشد می کند.
تهوع و استفراغ به چند دلیل به وجود می آید: کاهش جریان خون، درد و یبوست.
گاز معده و نفخ نیز یکی از مواردی است که می تواند به تشخیص سرطان روده بزرگ کمک نماید.
احساس سنگینی و رخوت نیز از دیگر نشانه ها می باشد. سرطان، باعث کمبود خون و به دنبال آن، کم خونی ناشی از کمبود آهن می شود. به همین دلیل احساس تنبلی، سستی و ... ایجاد می شود.
اما این علایم بعد از به وجود آمدن و رشد کردن سلول های سرطانی به وجود می آید. پس بهتر است از تمام نعمات خداوندی استفاده کنیم تا دچار امراض نشویم.

عوامل خطر سرطان کولون، دو نوع است:
- عوامل خطری که می توان آنها را تغییر داد.
- عوامل خطری که غیر قابل تغییر هستند.

عوامل خطری که نمی توان آنها را تغییر داد:
سن: با افزایش سن، احتمال خطر بروز سرطان بیشتر می شود. تحقیقات نشان می دهد که تعداد بسیار کمی از افراد پایین 50 سال، به این بیماری دچار شده اند.

تاریخچه خانوادگی: اگر یکی از اقوام درجه یک (پدر، مادر، خواهر یا برادر) قبل از 60 سالگی دچار سرطان شده باشند، شما هم در معرض خطر قرار دارید.

تاریخچه فردی: اگر شما سرطان کولون گرفته اید و بهبود یافته اید، باز هم در معرض خطر هستید.

سابقه بیماری: تحقیقات نشان داده است در افرادی که دچار ورم روده و دیابت هستند، احتمال خطر سرطان زیاد است.

عوامل خطری که می توان آنها را تغییر داد:
رژیم غذایی: رژیم های پرچرب باعث افزایش سرطان می گردد. برای جلوگیری از سرطان می توان بیشتر سبزیجات و میو جات را مصرف کرد.

ورزش کردن: کسانی که ورزش نمی کنند، باید منتظر سرطان باشند. 20 دقیقه در روز ورزش کنید تا بیمار نشوید.
چاقی: چاقی از بزرگ ترین عوامل مرگ ناشی از سرطان است، در نتیجه برنامه غذایی خود را طوری تنظیم کنید که وزنتان متعادل بماند.

سیگار کشیدن: سیگار نه تنها به ریه آسیب می رساند، بلکه باعث مرگ 12 درصد از بیماران سرطانی می شود.سیگار موجب تورم رگ می شود و مواد مضر آن جذب خون می گردند، به همین سبب افزایش دهنده سرطان شناخته شده است.

نوشیدن مشروبات الکلی: مشروبات الکلی نیز موجب بروز سرطان و انواع بیماری ها می شوند.
پس بیایید از همین امروز با تغییر برنامه غذایی، ورزش کردن، حفظ وزن متعادل بدن و کنار گذاشتن سیگار و مشروبات الکلی گامی بلند به سوی سلامتی برداریم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد