آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

کاربرد زیاد تلفن همراه سرطان زا است

در یک پژوهش گسترده بین‌المللی که در اواخر سال جاری میلادی صورت گرفته است معلوم شد که استفاده طولانی مدت از تلفن همراه می‌تواند با بروز برخی از سرطانها ارتباط داشته باشد.
در این پژوهش 20 میلیون پوندی که طی یک دهه از سوی سازمان جهانی بهداشت انجام گرفت، محققان دریافتند: کاربرانی که زیاد از تلفن همراه استفاده می‌کنند در سالهای پیری و سالخوردگی بیشتر در معرض ابتلا به تومورهای مغزی قرار می‌گیرند.
نتایج این پژوهش اطمینان‌های مقامات را نسبت به بی خطر بودن این وسیله ارتباطاتی زیر سوال می‌برد. روزنامه تلگراف چاپ انگلیس ضمن اعلام این مطلب آورده است که در چندین پژوهش قبل نیز رابطه استفاده از تلفن‌های همراه به میزان زیاد به مدت 10 سال یا بیشتر با بروز تومورهای مغزی تایید شده است.
رییس مرکز تحقیقات اینترفون در انگلیس در این باره اظهار داشت که گزارش جدید ما را موظف می‌کند که یک «پیام هشدار بهداشت عمومی‌» در این زمینه برای مردم داشته باشیم و در این خصوص اطلاع رسانی لازم را انجام دهیم. این در حالی است که دپارتمان بهداشت انگلیس در این رابطه هیچ دستورالعمل تازه‌ای ارائه نکرده ضمن این که کاربرد تلفن همراه را برای بزرگسالان بی‌خطر دانسته و فقط توصیه می‌کند که کودکان باید از این وسیله کم و کوتاه مدت استفاده کنند. در عوض در برخی از کشورها بویژه فرانسه هشدارهای جدی درباره خطرات کاربرد زیاد تلفن همراه ارایه شده است و در آمریکا نیز مقامات بر روی خطرات احتمالی این وسیله در حال انجام تحقیق‌های گسترده‌ای هستند.
در تحقیق اینترفون انگلیس تاثیر تماس با تلفن همراه بر روی سه نوع تومور مغزی و یک تومور غدد بزاقی بررسی شد. این مطالعات به صورت بین‌المللی و در 13 کشور مختلف انجام گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد