آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

● Web History چیست؟

● Web History چیست؟

بارها شده که سایت های خیلی جالبی در اینترنت پیدا کرده اید و آنها را به هر دلیل گم کرده اید. شاید آن موقع حس و حال بوک مارک کردن سایت را نداشته اید، شاید سیستمتان هنگ کرده بود، شاید مرورگرتان کرش کرده بود، شاید یکی از اعضای خانواده تصادفی، مرورگر را بسته بود و شایدهای دیگر!

ولی سرویس جدید گوگل یعنی Web History یا «تاریخچه وب» به شما امکان می دهد، سایت هایی را که قبلاً از آنها بازدید کرده اید مجدداً پیدا کنید و برای پیدا کردن آنها جستجو کنید. این سرویس همچنین جستجوهای شما را در گوگل ثبت می کند. سرویس «تاریخچه وب»، همچنین علایق اینترنتی شما را به شیوه جالبی ضبط و ثبت می کند. مثلاً به شما می گوید که از چه سایت هایی بیشتر بازدید کرده اید و یا اینکه بیشتر چه چیزهایی را جستجو کرده اید. اطلاعات مربوط به وب گردی های شما در سروهای گوگل ذخیره می شود.شما با مراجعه به آدرس www.google.com/history می توانید از این سرویس استفاده کنید. بعد از رفتن به این آدرس باید این سرویس را فعال کنید.

 همچنین باید تولبار گوگل را در مرورگر خود نصب کرده باشید. بعد ازاین کار نه فقط از کامپیوتر خودتان می توانید از امکانات «تاریخچه وب» استفاده کنید، بلکه در هر سیستم دیگری هم بعد از وارد شدن به اکانت گوگل خودتان می توانید، با این سرویس کار کنید. خوب حالا به آدرسی که گفتم بروید تا توضیحات بعدی ام، برایتان ملموس باشد. آیا می توانم اطلاعات مربوط به بعضی از وب گردی هایم را پاک کنم؟

بله، بعد از رفتن به www.google.com/history، روی Remove items کلیک کنید، آن قسمت از اطلاعاتی را که دوست دارید پاک شوند، انتخاب کنید و بعد حذف کنید.آیا بقیه می توانند اطلاعات مربوط به وب گردی هایرا با استفاده از این سرویس ببینند؟

خیر، مگر اینکه خودتان بی احتیاطی کرده باشید. مثلاً نام کاربری و پسورد اکانت جی میلتان را به کسی داده باشید یا بعد از کار با کامپیوتر، از اکانت گوگل خودتان خارج نشده باشید، اصطلاحاً Sign out نکرده باشید. نمی دانم چرا با وجود اینکه سرویس «تاریخچه وب » را فعال کرده ام، اطلاعات مربوط به وب گردی ها ضبط نمی شود؟این موضوع چندین دلیل می تواند داشته باشد:

▪ وب گردی را زمانی انجام داده اید که وارد اکانت گوگل نشده اید.

▪ به دلایل امنیتی این سرویس گوگل اطلاعات مربوط به سایت هایی را که آدرسشان با https شروع شود، ذخیره نمی کند.

▪ امکان دارد شما در تولبار گوگل، page rank را غیرفعال کرده باشید، در این صورت باز هم اطلاعات ضبط نمی شوند. برای فعال کردن page rank در تولبار گوگل می توانید روی Options در تولبار گوگل کلیک کنید. بعد روی More کلیک کنید و سپس کلیکی هم روی PageRank and Page Info انجام دهید، حالا OK را بزنید.

▪ همچنین باید مطمئن شوید در صفحه اصلی تاریخچه وب، نتایج جستجو را محدود نکرده باشید. اگر این کار را کرده اید باید روی Expand your web history در همان صفحه کلیک کنید.

▪ جاوا اسکریپت باید هم فعال باشد. آیا می توانم به صورت موقت، سرویس تاریخچه وب را متوقف کنم؟ بله، در صفحه اصلی تاریخچه وب روی Pause کلیک کنید. هر وقت هم خواستید تاریخچه وب ضبط فعالیت های اینترنتی تان را از سر بگیرد روی resume کلیک کنید.

● آیا تاریخچه وب، خروجی فید هم دارد؟

بله، آدرس خروجی فید تاریخچه وب این است: https://www.google.com/history/*output=rss وقتی وارد این آدرس شدید خبرخوان یا feed reader از شما نام کاربری و پسورد می خواهد. توجه داشته باشید که مواظب باشید با استفاده از خبرخوان های آنلاین، تاریخچه وب گردی هایتان را برای همه آشکار نکنید! بوک مارک در تاریخچه وب چیست و چگونه می توانم از آن استفاده کنم؟ بوک مارک های تاریخچه وب مثل بوک مارک های مرورگرهای اینترنتی، شیوه ای هستند برای مرتب کردن، ذخیره و طبقه بندی سایت های بازید شده. روی ستاره در کنار نام هر سایت کلیک کنید، بعد روی Edit bookmark کلیک کنید تا بتوانید برچسبی به سایت بزنید یا توضیح کوتاهی در مورد سایت بنویسید.

● منظور از trends چیست؟

trends همان علایق اینترنتی شماست. با کلیک روی trends می توانید ببینید که بیشتر چه عباراتی را جستجو کرده اید و از چه سایت هایی بازدید کرده اید و یا در جریان فعالیت روزانه خود قرار بگیرید. سرویس جدید گوگل واقعاً سرویس جالبی است. علاوه بر همه اینها به نظر من یک دفترچه خاطرات اینترنتی هم حسوب می شود. مثلاً آیا برای شما جالب نیست که ببینید سال قبل همین موقع از چه سایت ها و وبلاگ های بازدید کرده بودید و چه چیزهایی را جستجو کرده بود.

● ۱۰ قانون طلایی گوگل

استفاده از کارمندان دانش کلید موفقیت در ربع آتی قرن می باشد و این کلید اینک در گوگل استفاده می شود. در گوگل، پیتر دراکر، مدیری بود که چگونگی مدیریت نسل جدید «کارمندان دانش» را به خوبی می دانست. وی این واژه را در سال ۱۹۵۹ ابداع کرد و عقیده داشت که کارمندان دانش باور دارند که آنها حقوق می گیرند تا موثر باشند نه اینکه فقط از ساعت ۹ تا ۵ بعدازظهر کار کنند، و چنین کسب و کارهای هوشمند موانع موجود بر سر راه کارمندان دانش را از بین می برد. آنهایی که موفق می شوند بهترین ها را در اختیار خود داشته و مهمترین عامل برای نفع رقابتی را در ۲۵ سال آتی تأمین خواهند کرد. در گوگل، ما به دنبال آن منفعت هستیم. مدیریت ناموفق کارمندان دانش مبحثی است که ما در مورد آن جلسات متعددی برگزار می کنیم زیرا کسانی که آن را به درستی انجام ندهند حذف خواهند شد. ما به ایده های خوبی رسیده ایم و به آنها فکر می کنیم. در ذیل، ۱۰اصل کلیدی که ما برای موثرتر نمودن کارمندان دانش خود استفاده می کنیم آمده است. همانند اکثر شرکت های تخصصی، اکثر کارمندان ما را مهندسان تشکیل می دهند بنابراین بر این گروه تمرکز داریم اما برخی از سیاست ها برای همه کارمندان دانش ما به کار می رود.

۱) استخدام توسط کمیته:

هر فردی که برای مصاحبه به گوگل می آید، با حداقل نصف از افراد از لحاظ مدیریتی و امکان همکاری مصاحبه می کند. همه نظرات مورد بررسی قرار گرفته تا روند استخدام عادلانه بوده و براساس بالاترین استانداردها صورت گیرد. درست است که زمان بیشتری می برد اما ارزش دارد. اگر کارمندان بزرگ و ارزشمندی استخدام کنید و آنها را درگیر روند استخدام نمایید، کارمندان بزرگتر و ارزشمندتری به دست خواهید آورد. ما از زمان تأسیس گوگل از این روش حلقه ای استفاده می کنیم و نتایج عظیمی به دست آورده ایم.

۲) فراهم آوردن تمام نیازهای آنان:

همانطور که دراکر می گوید: «هدف از بین بردن موانع موجود بر سر راه آنان می باشد.» ما مجموعه ای از منافع حاشیه ای و استاندارد را برای یک مهندس سخت کوش و فعال فراهم آورده ایم که برخی از آنان به شرح زیرند: تسهیلات عالی برای صرف غذا، ورزشگاه، رختشوی خانه، اتاق های ماساژ، آرایشگاه، کارواش، خشک شویی، تورهای مسافرتی و....برنامه نویسی که کدنویسی می کند، خود نمی خواهد زمانی را صرف شستن البسه خود کند، بنابراین ما اینکار را برای وی انجام می دهیم.

۳) تراکم:

تقریباً هر پروژه در گوگل یک پروژه تیمی است و تیم ها نیاز به ارتباط با هم دارند. بهترین روش این است که اعضای تیم در فاصله کمی از هم قرار گیرند. نتیجه این است که همه در دفترها شریک هستند. در این صورت، زمانی که یک برنامه نویس می خواهد با همکار خود در ارتباط باشد نیازی به تلفن، ایمیل و انتظار برای پاسخ به هریک نمی باشد. البته، اتاق های کنفرانس زیادی وجود دارد که افراد می توانند برای بحث در مورد مسائل جزئی تر استفاده نمایند. حتی مدیرعامل نیز دفتری برای کنفرانس ها به اشتراک گذاشته است! نشستن در کنار کارمندان دانش تجربه ای بسیار علمی و موثر می باشد.

۴) تسهیل در همکاری و هماهنگی:

از آنجایی که اعضای تیم فقط چند قدم با هم فاصله دارند، ایجاد هماهنگی در پروژه ها بسیار آسان می باشد. علاوه بر نزدیکی فیزیکی، هرکدام از افراد گوگل هفته ای یکبار، ایمیل کوتاهی به گروه خود می زند تا آنها را از کارهایی که انجام داده، مطلع سازد. این امر، به افراد اجازه می دهد تا از روند کار دیگران مطلع بوده و پیشرفت و همزمانی گردش کار را کنترل نماید.

۵) استفاده از محصولات خود:

کارمندان گوگل از ابزارهای شرکت استفاده می کنند. یکی از این ابزارها وب و هر صفحه از آن می باشد. همچنین از محصولاتی که قرار است عرضه شوند استفاده می شود، به عنوان مثال، یکی از دلایل موفقیت Gmail آن است که در زمانی که هنوز نسخه بتا بود، ماه ها در گوگل استفاده می شد. استفاده از ایمیل در هر سازمانی حیاتی می باشد، بنابراین Gmail به صورتی درآمد که همه نیازهای مشتریان ما - کارمندان دانش - را برآورده می کند.

۶) تشویق خلاقیت:

مهندسان گوگل می توانند تا ۲۰ درصد از زمان خود را به پروژه های مورد انتخاب خود اختصاص دهند. البته، روند موافقت و نظارت نیز وجود دارد، اما به طور اساسی هدف خلاق بودن و خلاق ماندن افراد می باشد. یکی از رموز کار ما این است که جعبه پیشنهاداتی داریم که همه می توانند ایده های خود را در آن وارد کنند. این نرم افزار اجازه می دهد افراد نظرات خود را در مورد ایده ها گذاشته تا بهترین ایده ها در بالا نمایش داده شوند.

۷) کوشش برای رضایت عمومی:

در گوگل، مدیریت نقش نظارت دارد و نه دیکته کننده تصمیمات! کسب رضایت عموم اصولاً زمان بیشتری می برد اما در نهایت تیمی موافق و تصمیماتی بهتر ایجاد خواهد شد.

۸) بدخواه نباشید:

در مورد شعار گوگل بحث ها و نوشته های زیادی وجود دارد و ما می خواهیم بخصوص در مرتبه مدیریت با آن زندگی کنیم. همانطور که می دانیم همه افراد نسبت عقاید و نظریات خود احساسات پرشوری دارند اما کسی در گوگل از روی عصبانیت صندلی پرت نمی کند. ما محیطی متشکل از مرز بین افراد و احترام متقابل داریم، نه محیطی متشکل از افرادی که فقط «بله قربان» می گویند.

۹) تصمیمات براساس داده ها:

در گوگل، تقریبا تمام تصمیمات براساس تحلیل های کمی می باشد. ما از سیستم های مدیریت اطلاعات هم در سطح اینترنت و هم داخلی استفاده می کنیم. ما یک دوجین تحلیل گر داریم که اطلاعات را بررسی، معیارهای کارایی را تحلیل و از روش هایی استفاده می کنند تا اطلاعات ما را هرلحظه به روز نگه دارند.

۱۰) ارتباطات موثر:

هر جمعه جلسات معرفی و پرسش و پاسخ برگزار می کنیم. این جلسات به مدیریت امکان اطلاع از وضعیت کارمندان دانش و بالعکس را می دهد. گوگل به طور چشمگیری بیشترین اطلاعات را در سازمان خود داشته و کمترین نفوذ اطلاعات را نیز دارا می باشد.

www.persialearn.com

روزنامه ابرار اقتصادی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد