آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

راهنمای نگهداری از نوت بوک

راهنمای نگهداری از نوت بوک

 

نکات ایمنی :

 

1-   وارد آوردن ضربه به نوت بوک می تواند باعث بروز اشکال در دستگاه شود. لذا مراقب باشید که به هیچ عنوان به طرفین دستگاه و مخصوصاً پشت LCD و زیر دستگاه ضربه وارد نشود.

 

2-       دستگاه به شدت در برابر ریختن مایعات مانند آب ، چای ، قهوه و... بسیار حساس و آسیب پذیر است .

 

3-   توجه داشته باشید که اگر پریز های تلفن منزل یا محل کارتان به صورت سوکتی نباشد ، احتمال اتصال اشتباه دوشاخه مودم دستگاه به پریز برق بسیار زیاد است . باید بدانید که چه دستگاه خاموش باشد چه روشن ، بلافاصله مودم دستگاه خواهد سوخت . برای جلوگیری از این حادثه می توانید از دوشاخه های آنتی شوک برق استفاده نمائید.

 

4-      در درایو ، بسیار آسیب پذیر است . پس توجه داشته باشید که پس از استفاده بلافاصله آن را ببندید.

 

5-   در موقع بستن در نوت بوک دقت داشته باشید که هیچ گونه شیئی مابین LCD و صفحه کلید یا روی نوت بوک قرار نداشته باشد ، زیرا با عث شکستن LCD می گردد.

 

6-   بهتراست چنانچه از CD استفاده زیاد و طولانی مدت می نمائید (مثلاً دیدن فیلم ویا شنیدن موسیقی) ، بهتر است آنها را بر روی هارددیسک کپی نمائید در این صورت درایو شما مستهلک نخواهد شد.

 

7-   جهت تمیز نمودن صفحه LCD از دستمال مرطوب شده با آب یا مایع تمیز کننده استفاده نمائید و هرگز به طور مستقیم هیچگونه مایعی را به روی صفحه آن نپاشید.

 

8-      هرگز دستگاه را در برابر حرارت مستقیم یا تابش مستقیم نور خورشید (مخصوصاً درون اتومبیل یا مکانهای بسته) قرار ندهید.

 

 محل استقرار دستگاه :

 

1-      دستگاه را بر روی سطوح پرز دار مانند فرش و موکت قرار ندهید و از گرد و غبار و رطوبت دورنگه دارید.

 

2-   بهتر است دستگاه را بر روی سطح صاف و خشک و بدون لرزش قراردهید. دستگاه به هنگام کار بسیار گرم می شود (که البته مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی کند!) ، لذا سطوحی که نسبت به حرارت آسیب پذیر  هستند و یا بعضی ازمیزهائی که سطوح رنگی حساس دارند ممکن است آسیب ببینند.

 

3-      هرگزدستگاه راروشن درون کیف نگذارید. همچنین دقت نمائیدکه دریچه های عبور هوا در نوت بوک پوشانده نشوند.

 

شارژر و نگهداری ازباطری نوت بوک :

 

1-      درصورت خراب شدن باطری نوت بوک ، تهیه یدکی آن بسیار مشکل است و قیمت بالائی دارد. لذا در مراقبت از آن باید بسیار کوشا باشید.

 

2-   توصیه می شود که برای بار اول دستگاه را به صورت خاموش بیش از 10 ساعت به برق متصل کنید تا باطری آن کاملاً شارژ شود. نگران نباشید ، زیرا درصورت شارژ کامل به طور اتوماتیک عمل شارژ متوقف خواهد شد.

 

3-   پس از شارژ اولیه می توانید هر زمان که خواستید دستگاه را به برق متصل کنید تا عمل شارژ انجام شود . توجه داشته باشید که هرگز نگذارید که میزان شارژ باطری به زیر 10% برسد و قبل از رسیدن به این مرحله حتماً آن را به برق متصل نمائید تا شارژ شود.

 

4-   اگر مدت زمان زیادی قرار است که نوت بوک در جائی ثابت بماند و دائم به برق متصل باشد، توصیه می شود که باطری آن به میزان حداقل3/1 شارژ داشته باشد و از دستگاه خارج شود و در محل خشک و در دمای بین 0 تا 30+ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

 

5-      برای اتصال شارژر به نوت بوک بهتراست ابتدا DC Jack را به نوت بوک ، سپس کابل برق را به شارژر و در انتها دوشاخه کابل را به پریز برق متصل نمائید .

 

6-      توصیه می شود در Windows ، آیتم Energy Saving را فعال نمائید تا طول عمر باطری اضافه شود

برگرفته از سایت نوتالی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد