آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

نرم افزار های Portable قابل حمل

امروزه تمایل بازارهای داخلی به فروش حافظه های همراه (Flash Memory) تا حدی نسبت به گذشته افزایش یافته و این امر اثر متقابل اسقتبال از سوی خریداران را به دنبال داشته است. با گذشت زمان Flash Memory های مختلفی از سوی شرکت های مختلف تولید کننده به بازار سخت افزار های ایران و جهان راه یافته است و با مزیت های مختلف و حجم های حیرت برانگیز مشتریان را در جهت خرید این محصولات ترغیب می نماید.

خریداران این محصولات اغلب اطلاعات مورد نیاز خود را به حافظه همراه خود انتقال می دهند تا در مواقع لازم و ضروری و در مواردی که به کامپیوتر شخصی خود دسترسی ندارند از آن ها استفاده نمایند. در واقع این امر یعنی همراه داشتن اطلاعات شخصی فرد را از وابسته بودن به دیگران فارغ می کند و شخص مورد نظر می تواند فقط با دسترسی به یک کامپیوتر بسیار ساده کار های تخصصی خود را انجام دهد.

در جمله قبل به این منظور یک کامپیوتر بسیار ساده مثال زده شد تا زمینه ای فراهم شود که انجام امور تخصصی کاربر فقط با دسترسی داشتن به یک کامپیوتر ساده و یک Flash Memory را ممکن بدانیم. برای ملموس شدن این کاربرد یک مثال میزنیم. فرض کنید کاربری قطعه فیلمی را بر روی حافظه همراه خود انتقال داده است. کاربر برای مدتی به کامپیوتر خود دسترسی ندارد و می بایستی در سفری چند روزه به سر ببرد.

در سفر خود برای انجام ویرایش فیلم مورد نظر نیاز به نرم افزاری دارد که انجام این امر را میسر سازد. اما کامپیوتر های در دسترس وی فاقد نرم افزار دلخواه هستند و فرد اجازه نصب هیچ گونه برنامه ای را بر روی کامپیوتر ها ندارد. در این مواقع است که می توان کاربرد نرم افزار های Portable را به طور ملموسی مشاهده کرد.

در آن وضعیت فرد با در دست داشتن نسخه Portable نرم افزار مورد نظر بر روی حافظه همراه خود به راحتی می تواند قطعه فیلم خود را ویرایش کند بدون اینکه هیچ چیزی را بر روی کامپیوتر ها نصب نماید. حال به بیان مفهوم نرم افزار های Portable و چگونگی کارکرد آن ها برای جا افتادن بیشتر مطلب می پردازیم.

Portable در لغت به معنای قابل حمل و انتقال است. با بیان این موضوع می توانیم Flash Memory ها را نیز در زمره سخت افزار های قابل حمل(Portable) بدانیم. در واقع بر اساس این توضیحات نرم افزارهای Portable نرم افزار هایی هستند که قابلیت جابجایی دارند.

 به این معنا که اگر فرد بر روی حافظه همراه خود نرم افزار Portable ی را داشته باشد می تواند بدون نصب کردن اقدام به استفاده از آن نماید. و نکته جالب توجه این است که کارکرد این دسته از نرم افزار ها با کارکرد نسخه اصلی آن ها هیچ تفاوتی ندارد. و کاربر می تواند همان بازدهی را که از نسخه اصلی انتظار دارد از نسخه Portable نیز انتظار داشته باشد.

مزیت های نرم افزارهای Portable

• به همراه داشتن مرورگر اینترنتی خود بعلاوه علاقه مندی های شخصی.
• قابلیت مدیریت تقویم شخصی به احتمام تمامی قرار های ملاقات و ... .
• به همراه داشتن سرویس ایمیل خود به همراه تمامی Contact ها و تنظیمات شخصی.
• برخورداری از آنتی ویروس های مختلف و نرم افزارهای کاربردی دیگر.
• مدیریت اطلاعات شخصی و رمز های عبور.

با یک مرور سطحی می توان به کاربردی بودن این دسته از نرم افزار ها پی برد و اینکه این برنامه ها تا چه حد می توانند در جهت راحتی کاربران گام بردارند.

قابلیت های نرم افزارهای Portable
اکنون نوبت به بیان قابلیت های این دسته از برنامه ها رسیده است تا تمامی سوالات پیرامون نرم افزارهای Portable را تا حدودی پاسخ دهد:

• نرم افزار های Portable با نسخه اصلی نرم افزار ها هیچ تفاوتی ندارند.
• در هر کجا و هر زمان بدون نیاز به نصب برنامه می توان از آن ها استفاده کرد.

با تمامی توضیحاتی که در زمینه نرم افزار های Portable داده شد نگارنده بر این عقیده است که این نرم افزار ها با توجه به اینکه قابلیت های قابل توجهی را دارا هستند محبوبیت های زیادی را در آینده نزدیک بدست خواهند آورد.

البته لازمه محبوبیت این نرم افزارها در گروی چگونگی گسترش و طراحی این برنامه هاست که اگر با روند مناسبی راه تلقی را طی کنند در چند سال آینده شاهد استفاده خیل عظیمی از کاربران از این برنامه ها خواهیم بود. نکته قابل توجه این است که به زودی نه تنها کاربران نسخه ای از این برنامه ها را در حافظه همراه خود قرار می دهند

 بلکه به تدریج برنامه های Portable را نیز جایگزین برنامه های حجیم خود می کنند که این امر در واقع در جهت افزایش سرعت کامپیوتر ها صورت می گیرد.(در اکثر موارد نرم افزار های Portable حجم کمتری نسبت به نسخه اصلی دارند. البته در حال حاضر تعداد ناچیزی از برنامه ها به صورت Portable در اختیار کاربران قرار گرفته است و امکان استفاده این دسته از برنامه ها به عنوان جایگزین قدری زود است.

گام آخر

سایت www.Portableapps.com  با ارائه نرم افزار های کاربردی در زمینه های مختلف کار را برای دسترسی کاربران آسان کرده است و هر ماه برنامه جدیدی را به صورت Portable برای دانلود قرار می دهد.

این وب سایت یک مجله ماهانه دارد که در صورت عضویت هر ماه برنامه های جدید خود را که به صورت Portable عرضه می شود به همراه اخبار سایت به ایمیل شما ارسال می کند. همچنین این وب سایت به یک تالار گفتمان مجهز می باشد که می توانید مشکلات یا برنامه های Portable مورد نیاز خود را در آن جا مطرح کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد