آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

نقش برنامه ریزان در کاهش اضطراب امتحان

نقش برنامه ریزان در کاهش اضطراب امتحان 1 ـ اختصاص واحدهای بیشتری از دروس تربیت معلم و تربیت دبیر دانشگاهها به سنجش و اندازه گیری از آموخته های دانش آموزان . 2 ـ اختصاص دادن دروس سنجش و اندازه گیری به تعداد بیشتر در دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان و دادن تمرینهای عملی به معلمان برای ایجاد مهارت . 3 ـ تهیه خزانه سئوال از کل کتابهای راهنمایی و دبستان و دبیرستان . 4 ـ تشکیل ستادها یا گروههای ویژه در مدارس و یا ادارات آموزش و پرورش و طرح سئوالات امتحانی توسط این گروهها برای مدارس . 5 ـ انجام امتحانات هماهنگ در بعضی موارد . 6 ـ استفاده از مدرسین مناطق گوناگون برای طرح سئوال بویژه برای زمانیکه سئوالات هماهنگ است . 7 ـ استفاده از تلویزیون و رادیو برای آگاه ساختن خانواده ها , معلمین , مسئولان با مباحث امتحان و کاهش استرس امتحانی . 8 ـ برگزاری همایش در مناطق آموزشی تحت عنوان امتحانات و استرس امتحانات , مردودی امتحانات و طرح سئوال . 9 ـ طرح مباحث در روزنامه های مختلف صبح و عصر . 10 ـ دادن موضوعات انشا و موضوعات سخنرانی در ارتباط با کاهش اضطراب امتحان و نگارش این مباحث توسط خود دانش آموزان . 11 ـ ایراد سخنرانی های علمی و تربیتی در ارتباط با موضوع در ایران . 12 ـ انجام امتحانات مکرر برای ریزش ترس . 13 ـ آسان کردن مقررات امتحانات . 14 ـ آموزش خوب معلمان و استفاده از طرح درس . 15 ـ سئوال کردن و درس پرسیدن معلمان از تمام شاگردان بطور منظم در طول سال تحصیلی . 16 ـ فراهم سازی شرایط مناسب برای جامعه . 17 ـ انتخاب افراد خوش اخلاق و منظم و آگاه به اهداف امتحان . 18 ـ ارائه خاطرات و تجارب مربوط به کسانیکه در امتحانات سخت گیریهایی کرده اند و آثار مخرب آن برروی دانش آموزان . 19 ـ کم کردن ارزش و اعتبار نمره بعنوان یک وسیله قدرت . 20 ـ آموزشهای جبرانی یا کلاسهای جبرانی . 21 ـ اعلام برنامه امتحانی در آغاز سال تحصیلی . 22 ـ وجود وسایل کمک آموزشی و استفاده از آنها در تدریس . 23 ـ انجام مسابقات علمی . 24 ـ تشویق دانش آموزانیکه در امتحانات نسبت به امتحانات گذشته نمره بهتری گرفته اند. 25 ـ تشویق از معلمان و کادر مدرسه . 26 ـ نمره دادن به فعالیتهای عملی و فعالیتهای غیرنظری و انجام تحقیقات متعدد برای جلوگیری از اضطراب و مردودی . 27 ـ داشتن معلمان راهنما برای راهنمایی معلمان در امر تدریس و طرح سئوال . 28 ـ اصلاح طرح مطالعه کردن و آماده سازی دانش آموزان برای امتحانات . 29 ـ خودداری از مطالعه در شب امتحان . 30 ـ استفاده از روش مصاحبه و همدردی . 31 ـ تقویت اعتماد به نفس تک تک افراد . 32 ـ ارائه زندگی افراد مفوق و دانش آموزان موفق در تحصیل . 33 ـ تقویت سلامت چشم . 34 ـ آماده سازی آئین نامه نویسان متناسب با نیازهای دانش آموزان گردآوری از : حمید حمیدیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد