آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

وصل کردن دو کامپیوتر با کابل کراس

من و دوستم یک کارت شبکه و یک کابل کراس خریده ایم. چگونه باید دو کامپیوتر را به هم متصل کنیم؟ چون پس از اتصال کابل هنوز در کنار آیکون شبکه آنها علامت ضربدر وجود دارد.
پاسخ : پس از اتصال کابل کراس به کارت های شبکه باید چراغ پشت کارت های شبکه روشن شود و ضربدر قرمز رنگ هم از کنار آیکون کارت شبکه برداشته شود.
اگر چنین اتفاقی نمی افتد، احتمالا کابل شما مشکل دارد. البته از Enable بودن کارت شبکه خود هم اطمینان حاصل کنید. برای این کار در کنترل پنل وارد قسمت Network Connection شوید. روی Local Area Connection کلیک راست کنید. اگر اولین گزینه Enable است به این معنی است که کارت شما غیرفعال است. روی Enable کلیک کنید تا فعال شود. اگر هم اولین گزینه Disable است کارت شما فعال است. البته برای اطمینان بیشتر می توانید آن را Disable و سپس Enable کنید. پس از این کار دوباره روی LAN کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. روی TCP/IP کلیک کرده و سپس روی Properties کلیک کنید. برای برقراری ارتباط بین دو کامپیوتر بهتر است به آنها IP هم بدهیم IP Address یکی را 192.168.0.1 و دیگری را 192.168.0.2 قرار دهید. Network هر دو را هم 255.255.255.0 قرار دهید. در منوی run با دستور 192.168.0.1 می توانید کامپیوتر دیگری را مشاهده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد