-
مدیریت سایه management sunshade
سهشنبه 22 دیماه سال 1388 10:10
مدیریت سایه management sunshade در خیلی از سازمان ها ونهاد ها ی اجتماعی به اشکال گوناگون مدیریت سایه اعمال حاکمیت مستتر دارد که تفاوت آنها درشدت و ضعف اعمال آنها درسازمان ها و نهاد هااست. .شاید قبل از اغاز بحث لازم باشد. تعریفی از مدیریت سایه بیان شود. مدیریت سایه» شکلی از اعمال مدیریت است که دستور دهنده واقعی حضور...
-
ویژگیهای مدیر موفق و مدیر خلاق( 240 نکته در مورد مدیر موفق) مدیر
سهشنبه 22 دیماه سال 1388 10:09
ویژگیهای مدیر موفق و مدیر خلاق( 240 نکته در مورد مدیر موفق) مدیر موفق کیست؟ سخن گفتن از مدیریت بدین معنا نیست که انسان چگونه بتواند یک اداره و یا سازمان مشخص را اداره نماید، بلکه مراد از مدیریت این است که ما چه قوانین را برای مدیریت داشته باشیم و چگونه بتوانیم در هر شرایط و زمان خود را به آن قوانین پایبند بدانیم و...
-
معلم کارآمد کیست؟
سهشنبه 22 دیماه سال 1388 10:07
معلم کارآمد کیست؟ هرگاه دانش آموزان متوجه شوند که آنچه معلم به هنگام وعظ و خطابه در کلاس بیان می دارد، با آنچه وی عملااز خود بروز می دهد متفاوت است، یعنی هماهنگی بین عقیده وعمل او وجود نداشته باشد، آنان به چنین موعظه هایی توجه نخواهند کرد و در پی عمل کردن به آنها برنخواهند آمد. این تفاوت و ناهماهنگی ممکن است بین...
-
ویژگیهای معلم در قرن 21
سهشنبه 22 دیماه سال 1388 10:05
ویژگیهای معلم در قرن 21 مقدمه .در فضای آموزشی قرن 21 مقوله های سرعت، دقت، مهارت و اطلاعات و فناوری های نوین مطرح است. در این فضا، کلاس درس، تحت عنوان سلف سرویس عمومی و مدرسه، تحت عنوان جمهوری دانش نام می گیرد که از استانداردهایی خاص پیروی می کنند که باید در به کارگیری آنها دقت های لازم اجرائی ویژه لحاظ گردد. لذا وجود...
-
چگونه بر ترس ناشی از سخنرانی غلبه کنیم؟
سهشنبه 22 دیماه سال 1388 10:02
چگونه بر ترس ناشی از سخنرانی غلبه کنیم؟ چه در حضور یک نفر و چه در حضور یک جمعیت پنجاه نفره، میتوان بر ترس و خجالت ناشی از سخنرانی غلبه کرد. سخنرانی مهارتی است که همه میتوانند با تمرین، آن را بیاموزند. به گزارش سرویس نگاهی به وبلاگهای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در وبلاگ"مجله علمی کاشف فردا" به نشانی...
-
عوامل موثر بر نشاط دانش آموزان در کلاس درس
سهشنبه 22 دیماه سال 1388 10:01
عوامل موثر بر نشاط دانش آموزان در کلاس درس وضعیت فیزیکی کلاس: یکی از عوامل مؤثر در نشاط دانش آموزان وضعیت فیزیکی کلاس می باشد. فضای فیزیکی شامل رنگ، نور، چینش نیمکت ها، تهویه و تعداد دانش آموزان است. الف) رنگ: مطالعات و تحقیقات دانشمندان نشان می دهد رنگ ها همان گونه که بر روح و روان آدمی تأثیرات گوناگونی به جای می...
-
نمونه ی طرح درس دوره ی راهنمایی
دوشنبه 21 دیماه سال 1388 22:42
نمونه ی طرح درس دوره ی راهنمایی باسمهتعالی طرح درس چهارم فارسی سوم ـ شگفتیهای طبیعت نام درس: فارسی سال سوم راهنمایی تحصیلی موضوع: شگفتیهای طبیعت (درس چهارم) مدت اجرا: 60 دقیقه مجری: نام آموزشگاه: تعداد فراگیران : هدف کلی : فراگیران با شگفتیهای جهان خلقت و قدرت پروردگار جهان آشنا میشوند . هدف دینی : ( شعر، حدیث،...
-
اقدام پژوهی ...
دوشنبه 21 دیماه سال 1388 22:41
چگونه توانستم اضطراب و استرس برای دیکته بعضی از دانشآموزان کلاس را کاهش دهم؟ ۱- موضوع تحقیق: چگونه توانستم اضطراب و استرس برای دیکته بعضی از دانش آموزان کلاس را کاهش دهم ؟ سال اقدام: 82-1381 محل اقدام ( منطقه ومدرسه): 18- مدرسه شهید لواسانی 2. خلاصه ای ازتوصیف موضوع ومسئله ای که باآن مواجه بودید: تحقیق در مورد بعضی...
-
قدام پژوهی ...جدید ...
دوشنبه 21 دیماه سال 1388 22:39
چگونه توانستم آزمایشگاه را در درس علوم کاربردی کنم ؟ ۱- موضوع تحقیق: چگونه توانستم آزمایشگاه را در درس علوم کاربردی کنم ؟ سال اقدام: 85 ـ 84 محل اقدام ( منطقه ومدرسه): منطقه15 ـ مدرسه راهنمایی شهید ثانی 2. خلاصه ای ازتوصیف موضوع ومسئله ای که باآن مواجه بودید: چگونه توانستیم محیط آزمایشگاه را محیطی پربار جهت بهره گیری...
-
اقدام پژوهی ...
دوشنبه 21 دیماه سال 1388 22:38
چگونه توانستم فراموشی دانش آموزم را کاهش دهم؟(زهرا کاهانی) ۱- موضوع تحقیق: چگونه توانستم فراموشی دانش آموزم را کاهش دهم ؟ سال اقدام: 1382 محل اقدام ( منطقه ومدرسه): منطقه 15 مدرسه گلستان 1 2. خلاصه ای ازتوصیف موضوع ومسئله ای که باآن مواجه بودید: مهدی حسینی دانش آموز پایه پنجم که بیماری ناشی از کمبود اکسیژن در هنگام...
-
نمونه ی اقدام پژوهی جدید
دوشنبه 21 دیماه سال 1388 22:36
چگونه توانستم مشکل روحی یکی از همکارانم را در مرکز تربیت معلم شهید رجایی را کاهش دهم و راه حل مناسبی ۱- موضوع تحقیق: چگونه توانستم مشکل روحی یکی از همکارانم را در مرکز تربیت معلم شهید رجایی را کاهش دهم و راه حل مناسبی برای مبارزه با این حالات روحی وی پیدا کنم ؟ سال اقدام: نیم ترم اول سال تحصیلی سال 85-84 محل اقدام (...
-
اقدام پژوهی نمونه
دوشنبه 21 دیماه سال 1388 22:35
چگونه توانستم دانش آموزم را به رعایت بهداشت فردی تشویق نمایم؟( ۱- موضوع تحقیق: چگونه توانستم دانش آموزم را به رعایت بهداشت فردی تشویق نمایم؟ سال اقدام: 85-84 محل اقدام ( منطقه ومدرسه): منطقه 15 مدرسه کاظمیه 2. خلاصه ای ازتوصیف موضوع ومسئله ای که باآن مواجه بودید: دانش آموزی داشتم که بسیار نامرتب و کثیف بود و بوی آزار...
-
نمونه ی اقدام پژوهی
دوشنبه 21 دیماه سال 1388 22:33
چگونه توانستم ناسازگار کلاس را با تشویق به ورزش کردن سازگار نمایم؟(مهین دخت امیری چیمه) ۱- موضوع تحقیق: چگونه توانستم ناسازگار کلاس را با تشویق به ورزش کردن سازگار نمایم ؟ سال اقدام: 80-1379 محل اقدام ( منطقه ومدرسه): مدرسه راهنمایی شهید پاکدامن منطقه 4 تهران 2. خلاصه ای ازتوصیف موضوع ومسئله ای که باآن مواجه بودید: در...
-
طرح سالانه عربی 2 ریاضی /تجربی
دوشنبه 21 دیماه سال 1388 22:29
طرح سالانه عربی 2 ریاضی /تجربی طرح سالانه عربی 2 ریاضی /تجربی سال تحصیلی 88-87 ماه هفته اهداف کلی درس اهداف جزئی ارزشیابی مهر87 اول مرور قواعد عربی 1 *یاد آوری تجزیه اسم *یادآوری تجزیه فعل *یاد آوری تجزیه حرف *یاد آوری شیوه ترجمه متون دروس دوم معرف ه ونکره 1 الهی.... *تعریف نکره ومعرفه *آموزش انواع معارف *آموزش شیوه...
-
طرح سالانه عربی 2 انسانی
دوشنبه 21 دیماه سال 1388 22:27
طرح سالانه عربی 2 انسانی ادامه ی مطلب...... طرح سالانه عربی 2 انسانی سال تحصیلی 88-87 ماه هفته جلسه اهداف کلی درس اهداف جزئی ارزشیابی مهر87 اول اول یادآوری قواعد عربی (1) *آموزش فعل رباعی مجرد 1 التذکار(1) ربنا ... *یادآوری ثلاثی مجرد وثلاثی مزید *آموزش فعل رباعی مجرد دوم یادآوری قواعد عربی (1) *آموزش اسم آلت 1...
-
طرح درس سالانه ی جغرافیای عمومی
دوشنبه 21 دیماه سال 1388 22:25
طرح درس سالانه ی جغرافیای عمومی هدفهای تد ریس و کتاب هدفهای تد ریس و کتاب در حیطه شنا ختی هدفهایی که منجر به افزا یش معلومات – اطلا عات و مها رتهای ذهنی میشود. حدا قل انتظار ما از فرا گیردر مورد کتاب در حیطه شنا خت دانش است ولی هدف ما از تد ریس فقط دانش نیست زیرا در این مرحله فقط از ذهن فراگیربه عنوان یک انبار اطلا...
-
طرح درس
جمعه 18 دیماه سال 1388 22:23
طرح درس نام درس: علومتجربی موضوع: انواع مخلوط مدت: 45 دقیقه شمارهی طرح درس: نام مدرسه: تعداد دانشآموزان: نفر نام دبیر: کلاس: اول 1 تاریخ: 30/9/83 صفحه کتاب: 37- 35 مشخصات کلی آشنایی با مخلوط همگن و ناهمگن هدف کلی 1- تعریف مخلوط همگن و ناهمگن را بداند. 2- ویژگی3- های مخلوط همگن و ناهمگن را بداند. 4- بتواند برای...
-
طرح درس
جمعه 18 دیماه سال 1388 22:22
طرح درس شماره طرح درس: 1 مدت اجرا: 50 دقیقه پایه تحصیلی: اول راهنمایی محل اجرا: مدرسه راهنمایی موضوع درس: آیا میدانید ایران در کجا واقع شدهاست؟ تعداد دانشآموزان: 30 نفر تاریخ اجرا: /7/83 مجری: خانم هدف کلی: آشنایی با موقعیت ایران در جهان هدف ورودی (رفتار ورودی): سؤال از پیش دانستههای دانشآموزان هدفهای جزئی:...
-
طرح درس
جمعه 18 دیماه سال 1388 22:18
طرح درس درآمد اینترنتی ماهی 500 هزار تومان ارتباط دادن طول، محیط، مساحت این دسته از فرآیندهای ریاضیات اینترنتی بر پایه یک مثال با استفاده از یک فعالیت کامپیوتری ایجاد شده است. این درس ها طراحی شده تا دانش آموزان مفاهیم نسبت، تناسب، ضریب مقیاس و تشابه را با استفاده از محیط، مساحت و حجم اشکال گوناگون مستطیلی یاد...
-
طرح درس روزانه
جمعه 18 دیماه سال 1388 22:15
طرح درس روزانه طرح درس روزانه طرح درس روزانه شماره: ماده درسی: ریاضی موضوع درس: معادله خط(1) مقطع تحصیلی: راهنمایی پایه تحصیلی:سوم مدت جلسه: 30 دقیقه تاریخ اجرا: تهیه کننده: علیرضا تنهایی اهداف کلی شناخت معادله خط و رسم خطی که معادله ی آن داده شده است. هدف های جزئی 1- دانش آموزان با مشخص بودن نقاط معادله ی خط را حدس...
-
بـارش مغــزی
جمعه 18 دیماه سال 1388 22:08
بـارش مغــزی مقدمــــــــه بارش مغزی " BRAIN STORMING " یکی از شناخته شده ترین شیوه های برگزاری جلسات هم فکری و مشاوره بوده و کاربرد جهانی دارد. این روش دارای مزایا و ویژگیهایی منحصر به فرد است. در واقع بسیاری از تکنیک های دیگر منشعب از این روش است. در اینجا ضمن معرفی کوتاهی از تاریخچه و تعریف بارش مغزی به...
-
نمونه طرح درس روزانه درس زیست شناسی و آزمایشگاه 2
جمعه 18 دیماه سال 1388 22:06
نمونه طرح درس روزانه درس زیست شناسی و آزمایشگاه 2 برای استفاده به ادامه ی مطلب بروید ... نمونه طرح درس روزانه درس زیست شناسی و آزمایشگاه 2 سال سوم ـ رشته علوم تجربی مشخصات کلی نام کتاب : زیست شناسی و آزمایشگاه 2 موضوع درس : ساختار و کار نورون ها مدت : 80 دقیقه محل تدریس : کلاس درس تعداد دانش آموزان : نفر هدف های کلی...
-
سطوح یادگیری
جمعه 18 دیماه سال 1388 22:02
سطوح یادگیری هدف های حیطهٔ شناختی بر یادآوری یا بازسازی آنچه آموختن آنها ضروری است، تأکید میکند؛ مثلاً در حل یک مسألهٔ فکری، فرد باید نخست مسأله اصلی را تشخیص دهد، سپس مطالب داده شده را مرتب کند و آنها را به نظریه ها، روشها و الگوهایی که یاد گرفته است، ربط دهد. به بیان سادهتر، هدفهای شناختی با آنچه شاگرد باید بداند و...
-
ضرورت مشاوره تحصیلی
جمعه 18 دیماه سال 1388 21:57
ضرورت مشاوره تحصیلی مقدمه نیاز انسان به راهنمایی و مشورت با دیگران در تصمیم گیری ، انتخاب و بکار گیری راه حلهای مناسب در زندگی بر کسی پوشیده نیست. خصوصا در سنینی که فرد ناچار به انجام انتخابهای مهمی است. مسلما چنین مشاورهها و راهنماییهایی کمک شایان توجهی در اقدامات درست و مناسب او خواهد داشت و از خطا رفتن راهها و...
-
نظریات یادگیری
جمعه 18 دیماه سال 1388 21:55
نظریات یادگیری یک نظریه یادگیری عبارت است از مجموعهای از اصول و قوانین در زمینه فرایند یادگیری. نظریات یادگیری به بررسی فرآیند یادگیری میپردازند و تلاش میکنند چگونگی یادگیری و عوامل موثر بر آن را مورد بررسی قرار دهند. برای رسیدن به این هدف هر یک از صاحبنظران این مساله را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دادهاند که...
-
هوش و استعداد
جمعه 18 دیماه سال 1388 21:53
هوش و استعداد مقدمه استعداد را میزان نسبی پیشرفت فرد در یک فعالیت برآورد میکنیم. اگر برای کسب مهارت در یک فعالیت افراد مختلف در شرایط و موقعیت یکسانی قرار بگیرند متوجه خواهیم شد که افراد مختلف تفاوتهایی از لحاظ میزان کسب آن مهارت نشان میدهند. برخی افراد در یک زمینه یادگیری بهتر و کارایی زیادتری از خود نشان میدهند و...
-
روانشناسی یادگیری
جمعه 18 دیماه سال 1388 21:52
روانشناسی یادگیری (Learning Psychology) هیلگاد روانشناس آمریکایی در یک تعریف جامع یادگیری را اینگونه تعریف میکند: " یادگیری یعنی؛ تغییر نسبتا پایدار در رفتار که بر اثر تجربه در تواناییهای بالقوه فرد بوجود میآید." روانشناسی یادگیری (Learning Psychology) هیلگاد روانشناس آمریکایی در یک تعریف جامع یادگیری را...
-
یادگیری مفاهیم
جمعه 18 دیماه سال 1388 21:50
یادگیری مفاهیم مقدمه یادگیری مفاهیم و اصول شالوده فعالیتهای ذهنی آدمی را میریزند. ما از راه مفهوم آموزی دنیا را در ذهن خود خلاصه میکنیم و با ایجاد ارتباط میان آنها ، پدیدههای هستی را میشناسیم و به تفکر میپردازیم. مفاهیم عناصر اصلی اصول و قوانین را تشکیل میدهند و اصول و قوانین به نوبه خود تار و پود نظریهها و...
-
ارتباط مطالعه با یادگیری
جمعه 18 دیماه سال 1388 21:48
ارتباط مطالعه با یادگیری اهمیت مطالعه در یادگیری یادگیری انسان از طرق مختلفی صورت میگیرد، ولی اگر بخواهیم یادگیری را محدود به یک جنبه خاص کنیم و یا به عبارتی آن نوع یادگیری را در نظر بگیریم که با اراده فرد صورت میگیرد و هدف کسب اطلاعات میباشد که در زمینه خاصی مورد نظر یادگیرنده است. شیوههایی چون یادگیری از راه...
-
نظریه یادگیری پاولف
جمعه 18 دیماه سال 1388 21:46
نظریه یادگیری پاولف نگاه اجمالی ایوان پتروویچ پاولف (Ivan Petrovitch Pavlov) فیزیولوژیست روسی ، یکی از کسانی است که در روانشناسی یادگیری بسیار مشهور است و این مشهور بودن خود را در روان شناسی مدیون آزمایشهای علمی خود در مورد یکی از روشهای یادگیری یعنی بازتابهای شرطی (Conditioned Reflex) است که اساس چندین نظریه یادگیری...